Overgang naar tuitbeker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LindsayS, 7 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter is 8 maanden en wij willen graag dat ze leert drinken uit een (tuit)beker. Rond 6 maanden hadden we het al eens geprobeerd maar toen snapte ze het nog niet zo. Ze begrijpt nu wel dat ze eruit kan drinken maar vindt het veel interessanter om erop te kauwen ;) er zijn ook 2 boventanden onderweg...

Iemand tips?

2. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Nee geen tips maar hier eerst snapte hij het ook niet. Knaagde er meer op. Heb die beker van avent met de pinguïn.
    Maandje later snapte hij het ineens wel en dronk eruit. Had tussendoor niet geoefend. Denk dus een kwestie van er klaar voor zijn qua mondmotoriek?

Maar nu drinkt hij er dus uit en gooit vervolgens de helft weer uit zijn mond. Hij maakt zichzelf helemaal nat. Geen slab die ertegenop kan...

Maar dat is misschien omdat er dan water in zit of thee of aangelengde appelsap....hij vind het wel lekker maar vreemd. Tis meer een melkmuiltje ;) hij drinkt nog graag zijn fles melk.

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    o bedenk me nu, met een beker kun je eerst eens oefenen met yoghurt erin ofzo. Dat is wat minder dun.

4. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Komt vanzelf hoor. Hier ook eerst kauwen. Ze vond m wel gelijk machtig interessant. Dus ik bleef hem gewoon aanbieden. Toen wilde ze een periode drinken uit een gewone beker (wel met hulp) en toen ineens had ze de tuit door en slurpt ze hem soms in een teug leeg..

5. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vindt ze em ook heel interessant, vooral omdat ze em zelf goed kan beetpakken. Ik heb ook die van Avent met de pinguïn erop :) Ze kan er wel uit drinken, maar kauwen is leuker :p Ik bied haar dan alsnog haar gewone difrax flesje aan omdat ik wel wil dat ze genoeg vocht binnen krijgt, en daar drinkt ze gulzig uit. Ze drinkt water, is niet echt geïnteresseerd in thee of sap...

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.969
    3.976
    113
    Mijn dochter heeft een tuitbeker nooit gesnapt, omdat daar niks uit komt als je em niet omhoog houdt.
    Rietjesbeker daarentegen werkte prima!

7. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Ik probeer het nu al een paar weken, sinds 2 dagen begint ze eraan te zuigen. In het begin kauwde ze erop.
    Ik heb wel het ventiel eruit gehaald zodat het een beetje in haar mond druppelt. Zodra ze het goed door heeft doe ik het ventiel erin en mag ze het alleen gaan proberen.

Deel Deze Pagina