Hoi allemaal! Ik lees hier vaak dat babys met reflux en andere problemen naar een osteopaat gaan. Maar wat houd dat eigenlijk in? Heb zelf gelukkig geen problemen met 1,5 jaar oude dochter, maar was gewoon even benieuwd! Groetjes!
Ik ben ooit voor mezelf met rugpijn bij een geweest op advies van een collega, het is een soort alternatieve fysiotherapeut. Ik kreeg een soort handoplegging;hij duwde mijn rug/heup oid weer recht. Geen idee of dat veel geholpen heeft (mijn rugpijn gaat ook meestal vanzelf wel weer over). NVO Osteopathie: Wat is osteopathie
Ik ben met mijn zoontje geweest toen hij bijna 3 maanden oud was. Voor mijn gevoel masseerde hij hier en daar een beetje, her en der wat voelen, leek eigenlijk nergens op. Maar het werkte wel! Geen huilbaby meer! Volgens de osteopaat had hij een blokkade in z'n nek en lever. Ook moest ik thuis wat oefeningetjes met hem doen om z'n schouders en heupen wat soepeler te maken. Na 3 behandelingen was hij 'klaar' met hem
Even aanvullend, voor een volwassen of baby, daar zit een groot verschil in. Een baby mag nooit gekraakt worden, een volwassene wel. Ik ben nl met onze oudste (als baby) en een keer voor mijzelf geweest. Bij de oudste leek het alsof hij niets deed behalve met vingertoppen voelen. Bij mij ging het een stuk hardhandiger
Ik ben ook geweest met mijn dochtertje. Heel bijzonder om te zien. Voor je gevoel doet ze niks. Zoals gezegd is het idd een soort handoplegging. De osteopaat voelt direct waar er een blokkade zit. Die spanning probeert hij/zij op te heffen. Het gebeurt op een zachte manier hoor, niet door druk/kraken. En bereid je maar vast voor, ik heb mijn dochter nog nooit zo hard horen huilen!! Niet van de pijn hoor, maar van het loslaten van de spanning in het probleemgebied. Na de behandeling heb je wel een beetje een jengelig kindje. Maar ik zie wel verbetering, ik denk alleen dat ze nog een behandeling moet hebben. Wij gingen niet vanwege refluxklachten, maar omdat ik het idee heb dat mijn dochter niet zo lekker in haar vel zit. Een vriendin van me gaat ook regelmatig naar de osteopaat. Ze zegt dat als zij een behandeling krijgt ze haar spieren voelt aantrekken en dan ontspannen. Ze voelt zich direct beter.