Hi De derde topic op rij. Fijn dat jullie hier willen meedenken. Ik geef mijn dochtertje van bijna negen mnd bv op verzoek. Overdag wakker drinkt ze vier keer en in de nacht ook vaak drie a vier keer. Helaas ga ik met mijn 7 weken zwangerschap een miskraam krijgen. Ik heb hiervoor een paar dagen in het ziekenhuis gelegen. Door de enorme pijn merkte ik bij het live voeden al dat de toestroom erg laat kwam. Gelukkig kon ze daarna wel drinken. Een nacht in het ziekenhuis kon ik haar niet voeden en ook niet kolven. Ik heb geen stuwing gehad, helemaal niets. daarna moest ik overdag een keer kolven. Ik kreeg alleen water achtige melk eruit en kreeg geen tsr. Vannacht ben ik weer opgenomen en kon ik pas na tien uur niet voeden, kolven. Ik merkte amper dat ik volle borsten had. Ik kon alleen de druk eraf kolven en kreeg weer geen tsr. Ik wil dadelijk thuis gewoon gaan proberen met live voeden, maar wil het liefst toch gaan afbouwen. Zodat ze de ochtend en avond/ nacht voedingen wel kan blijven drinken. Nu lees ik overal dat het afbouwen heel geleidelijk aan moet ivm kans op borst ontsteking. Hoe moet ik dit gaan doen? Kan ik gewoon alleen de druk eraf kolven op momenten dat zij niet drinkt en zelf wachten tot de druk te groot wordt? Ik denk nl niet dat ik met het kolven nog tsr krijg en dat hoeft met afbouwen toch ook niet? Ik hoor graag jullie adviezen. Bedankt alvast. Gr. Jasia
Hoi Jasia, Wat naar voor jullie, een miskraam. *Knuffel* Mogelijk heb je een dip in je productie door de wisseling in hormonen. Het kan zijn dat je nu helemaal geen stuwing hebt op de voedingen die je wilt afbouwen. Je kunt nu deze voedingen overslaan. Kijk of je spanning opbouwt en controleer je borsten regelmatig of je harde plekken, rode vlekken etc. opmerkt. Je codewoord de komende dagen is soepel: je borsten soepel houden dus. Kijk het even aan, en geef aan in hoeverre je nog stuwing hebt. groetjes, Heidi