Vanaf welke leeftijd stopte jullie met kunstvoeding, en gingen jullie over op gewone melk? Ik lees allerlei verschillende Verhalen. P.s. Iedereen doet het op zijn/haar eigen manier, dus geen discussies aub.
Rond 1 jaar. Beide zoons kregen toen al wel gewone yoghurt en hebben nooit last van allergieen gehad. Bij beide zijn we overgestapt op volle melk toen het pak nutrilon op was en ze bijna 1 jaar waren.
Mijn kinderen kregen allemaal vanaf 10 of 11 maand gewone melk, Maar op die leeftijd was het alleen de ochtend en de avond met pap Verder aten ze met de pot mee dus gewoon yoghurt en kwark en gewone melk door de aardappelpuree daarom ook vanaf 10-11 maand gekozen voor gewone melk.
Ik wilde dit niet te snel doen, gewoon rustig aan! Ik ben pas net begonnen en mijn zoontje is 14 maanden. Hij kreeg al wel wat kaas en yoghurt. Maar echte melk krijgt hij pas sinds een paar dagen sochtends met de pap. Smiddags krijgt hij nog opvolgmelk tot het blik op is (denk volgende week). En Savonds borstvoeding
Nou dat hoop ik toch niet .. Hier krijgt ze nu af en toe halfvolle melk om eraan te wennen, als ze minstens 1 jaar is gaan we daar helemaal op over
Hier rond de 11 maanden begonnen geloof ik met de melk tussen de middag. In de ochtend- en avond toen de poeder opgemaakt en ook over gegaan op gewone melk. Vind 6-9 maanden echt wel heel vroeg hoor en volgens mij niet helemaal de bedoeling.
Vanaf 1 jaar krijgt hij savonds koemelk. Poedermelk krijgt hij nog door zijn pap heen. Maar de poedermelk is meer uit gemakszucht.
Yoghurt vanaf een maand of 5, halfvolle melk vanaf 7,5 maanden, alleen met het bordje pap tussen de middag, verder nog 2 flesjes flesvoeding. Heb nu nog 2,5 pak voeding staan, als dat op is gaat ie over op gewone melk.
Vanaf 10 maanden ongeveer ben ik gewone melk gaan geven bij het brood, omdat ze overdag niet meer uit de borst wou drinken. Daarvoor kreeg ze al wel andere melkproducten, zoals yoghurt en kaas Ik geef trouwens nog steeds volle melk en yoghurt, kan ze nog wel hebben met haar gewicht
Wij geven sinds dit weekend koemelk aan onze zoon, de avond fles is nog de poeder maar deze zijn we al wat aan het afbouwen! Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt!
Na onze vakantie van de zomer. Zoontje was toen op een week na 1 jaar. Vond poeder in het buitenland erg makkelijker en rond een jaar een prima leeftijd Yoghurt vanaf een maand of 6/7.
Met 11 maanden eerst een klein flesje geprobeerd of hij het lekker vond en er geen last van kreeg. Ging allemaal prima dus toen zijn pap 's morgens gemaakt van gewone melk. Na zijn verjaardag ook de melk tussen de middag en vervolgens zijn avondfles vervangen. Bij de oudste ook met ongeveer een jaar over gestapt, alleen kreeg zij 's avonds nog wel opvolgmelk. Tot 14 maanden ongeveer toen hoefde ze die fles niet meer.
Met een maand of 11 laten wennen door hem slokjes van mijn melk te geven bij het avondeten, en vlak na zijn eerste verjaardag helemaal over.