Overgang slaapzak combisleeper?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Inez01, 26 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Mijn zoontje past nauwelijks meer in zijn combisleeper van 80 cm.
    De opvolger heb ik al in huis, want ik vind het hele fijne slaapzakjes.
    Echter, probleem waar ik tegen aanloop, die opvolger is echt heel groot. 110 cm is wel echt een heel stuk groter ( ja, ik wist op voorhand dat er 30 cm) verschil in zit, echter als ik mijn hummeltje ( die ook al vrij fijn is van bouw) erin leg, heb ik geen gerust gevoel. Hij is erg wijd om zijn hoofd en ben dan bang dat hij zijn hoofdje er misschien per ongeluk een keer instopt.

Aangezien ze best prijzig zijn, zit ik er ook niet direct op te wachten om toch weer een andere te kopen, maar veiligheid boven alles.

Ik heb van Jollein ook 4 seizoenenslaapzakjes gezien, maar weet niet of dat wat is. Zijn ze wel warm. Ik vind een slaapzak met mouw nu wel fijn. Die zijn ook in 90 cm, kan hij toch weer even vooruit.

Kortom ik weet het even niet en ben benieuwd hoe jullie e.e.a. hebben gedaan bij overgang naar grotere slaapzak.

2. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Ik heb toch een tussenstapje gemaakt want ook mijn dochtertje was vrij fijntjes en ook ik vond de opening vrij groot. 10 centimeter aan de onderkant heb je wel nodig voor de bewegingsvrijheid.

Die 110 kan hij nog heel lang in want mijn dochtertje is nu 4 (104 centimer lang) en die kan nog steeds in een slaapzak maat 110. Doet ze niet vaak meer maar soms wil ze opeens weer een keertje in een slaapzak slapen. Je hebt m dus echt niet voor niets.

3. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Welk merk heb je dan gekocht als ik het vragen mag?

4. ManonGJ

ManonGJ Actief lid

16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Ik ben zelf nogal een voorstander van biologisch katoen en heb toen voor de zomer de slaapzakken van With a Touch of Rose gebruikt en voor de winter Lotties.

5. hier ligt onze meid al meer dan drie kwart jaar in een combisleeper van 110 cm

en ze wordt in december 2, dus ze was ook niet zo groot en ook geen rustige slaper, maar het ging heel goed.

Ik zou geen tussenoplossing gedaan hebben...
    combi,s zijn al duur genoeg, en een winterslaapzakje is gewoon niet warm genoeg zonder dekentje

Deel Deze Pagina