4 weken RS-virus?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloezem, 25 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Hoi meiden,

Ik ben er een beetje bang voor dat mijn mannetje besmet is met het RS-virus..
    Het is niet onwaarschijnlijk want hij heeft een grote broer van negen en die neemt regelmatig vriendjes mee, tevens zijn er veel mensen rond de kinderwagen geweest bij de avondvierdaagse.

Symptomen zijn;
    Kortademig en piepende ademhaling
    Volle snotneus
    Benauwd
    Kokhalzen door hoesten / niezen

Wel drinkt hij nog goed en heeft goede plasluiers.

Ik wil niet meteen naar de huisartsenpost rennen, ik zou willen dat ik mijn eigen huisarts even kon bellen maargoed..
    Heeft iemand hier ervaringen mee?
    Wat suggereren jullie in deze situatie?

Liefs Bloezem

2. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Mijn advies;overleg met de HAP. RS virus kunnen ze ook hebben terwijl ze koorts hebben, zeker bij 4 wkn zou ik niet te lang wachten

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Helemaal mee eens! Onze zoon had RS virus met 3,5 maand. Was 's ochtends bij de ha geconstateerd. 'S avonds kreeg hij het ineens heel benauwd en heb ik met hap gebeld. Omdat hij nog zo klein was moesten we voor zekerheid direct komen zodat ze hem na konden kijken. Op die leeftijd geen risico's nemen en bij twijfel altijd bellen. Beter een keer te veel dan te weinig.

4. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Hij heeft alleen geen koorts en Internet zwgt;
    'Hou vooral in de gaten dat je kind goed drinkt en minimaal drie keer per dag plast. Is je kind jonger dan zes weken, drinkt hij slecht en plast hij te weinig, én hoest hij en heeft hij het benauwdheid, neem dan direct contact op met je huisarts. Weet dat borstvoeding de beste bescherming biedt en dat moedermelk de besteORSis.'

Hij drinkt goed, plast goed en heeft geen koorts.
    Vandaar dat ik twijfel snap je?

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.183
    8.908
    113
    Als je je zorgen maakt zou ik gewoon bellen. Wellicht dat de HAP het bij een telefonisch consult houdt, maar dan voel je je misschien iets zekerder? Bij een baby van 1 maand oud zou ik geen risico nemen. :eek:

6. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Bellen naar hap!!!

Liever 100 keer vals alarm dan 1 keer niet bellen, echt.
    Daar is de hap voor, zeker bij zulke jonge babietjes nemen ze geen risico.

Beterschap

7. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Goed, bedankt voor de reacties..
    Natuurlijk is hij nu alert en hoor je geen snot in zijn neus maar dat leek al een aantal keer voorbij en dan opeens is het terug.
    Ik ga ff bellen

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Even ter geruststelling mogelijk: RS-virus verloopt vaak als een normale fikse verkoudheid. Het is wel een van de belangrijkste redenen voor ziekenhuisopname bij jonge baby's, maar het kan dus ook zo verlopen dat je kind gewoon een normale griep/verkoudheid doormaakt.

Als je je zorgen maakt, wel altijd bellen, Bij jonge baby;s liever eens te vaak gebeld dan denken dat het wel meevalt en dat het toch erger blijkt te zijn dan je gedacht had. HAP weet waarnaar ze moeten vragen en wat signalen zijn van niet-OK, en dus ook wanneer ze je langs moeten laten komen of door moeten sturen.

9. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Heb je al gebeld?
    Het is inmiddels geen RS-seizoen meer, maar uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. En andere verkoudheden zijn ook gewoon heel naar. Benauwdheid is één van de belangrijkste redenen om naar de dokter te gaan; de andere dingen zijn naar maar ongevaarlijk (benauwdheid kan ook heel lang geen kwaad maar put je baby uit waardoor hij zieker wordt).
    Mijn zoon heeft twee nachtjes in het zh gelegen met RS toen hij zeven weken was.

10. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Ach echt sneu, ze zeiden dat ik het aan moest kijken en vandaag de ha bellen, vannacht wel een paar keer opgeschrokken omdat hij echt leek te worstelen om lucht te krijgen.
    Ik ga nu weer bellen.
    Ik ben in april in het ZH bevallen dus bacteriën kunnen er altijd bij komen, zeker vanaf een plek waar die manifesteren. Extra voorzichtig dus..

11. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Ik kom net van de ha, Samuel heeft een virus opgepikt, gelukkig zit het nog hoog en blokkeert het enkel zijn neus en zit het nog niet in de luchtwegen.
    Hij heeft neusspray gekregen en moet tweemaal daags getemperatuurd worden. Bij verandering of koorts meteen terugkomen.
    Bedankt voor de lieve reacties :)

Deel Deze Pagina