overgang van 2 naar 1 slaapje. hoe pak ik dit het beste aan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esje13, 8 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier sliep ie in het begin van de overgang een uurtje of helemaal niet en dat is een slaapje van 2.5/3 uur geworden en hij werd ook wel eens huilend/jengelend wakker maar dat was van korte duur....en aan het eind van de dag werd ie ook wel hangerig maar hij werd niet vervelend of huilerig en dan ging ik of samen met 'm op de bank hangen/liggen (had ik ook m'n rustmomentje) of zette baby tv of iets voor 'm aan.

2. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn om te lezen dat de kans er in zit dat ze langer gaat slapen aan 1 stuk. Echt vervelend wordt ze niet, maar je merkt wel dat ze wat prikkelbaarder is.
    Afgelopen nacht heeft ze wel bijna 12 uur geslapen en overdag weer precies 1 uur.

Hier kan ik haar helaas niet echt een rustmoment geven, kan wel, maar ze blijft actief. Rustig op de bank zitten of liggen lukt voor paar minuten met een boekje ofzo. Tv is ze nog niet echt in geïnteresseerd. Had haar laast in de kinderstoel voor de tv gezet, was 2 min leuk.

3. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Mijn dochter precies hetzelfde, maar dan 1,5 uur, vast prik! :)
    Heeft toch wel een tijdje geduurd, maar nu slaapt ze 2a3 uur, komt vast goed!
    Ik had het eigenlijk al geaccepteerd en toen ging ze ineens langer slapen.

Lastig he!? Straks als het allemaal lekker loopt dan is het een stuk fijner en makkelijker allemaal!

Succes!

4. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    IK heb vandaag besloten ook een ander rustschema aan te gaan nemen. Onze dochter heeft altijd slecht geslapen, overdag eigenlijk helemaal niet. Ze is erg prikkelgevoelig en blijft maar doorgaan. Ik moet haar dus 3 keer overdag op bed leggen op vaste tijden om haar wat rust te geven. Ze slaapt vrijwel nooit hoor, hooguit een kwartiertje (blijft een uurtje rustig, zonder huilen, op haar kamer), maar ze komt een stuk gezelliger terug naar beneden! De laatste tijd slaapt ze ook snachts niet meer door, ze word een keer wakker tussen 1 en 3 en is altijd om half 7 helemaal paraat voor wat actie.
    Nu ga ik haar ochtendslaapje schrappen, (door omstandigheden moest ik de laatste dagen haar slaapje om 10 uur overslaan) want om half 12/12 uur blijkt ze WEL nu opeens een uur te willen slapen. Vanmiddag sliep ze bij oma zelfs 2 uur.... dus blijkbaar toch nodig om pas een middagslaapje te gaan doen na een actieve ochtend!

5. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was ze vanmorgen weer om 6 uur wakker toen vl opstond. Heb het even aangehoord maar ze ging niet meer zelf slapen. Heb haar toen bij mij in bed genomen (wil ik eigenlijk niet maar door de zwangerschap ben ik erg moe en nog een uurtje slaap was even wenselijk). Ze heeft toen nog bij me geslapen in 2 fases maar wel tot 10 over 8. Nu is de tijd tot het middagslaapje ook nieg zo lang.
    Hoop alleen niet dat ik haar ga aanwennen om bij mij te slapen want ik ben echt een voorstander van nieg bij mama in bed.

6. solara

solara Actief lid

21 sep 2012
    213
    0
    0
    Ik werk in de houtsector
    Paramaribo/Suriname
    Ik ben het hier helemaal mee eens. Mijn dochter slaapt soms 2x op een dag en soms 1x de tijden zijn altijd verschillend. Zij heeft geen vaste tijden en ik volg haar schema dan maar. Met dingen doen heb ik nooit moeite. Ze slaapt gelukkig door veel heen.

Deel Deze Pagina