Hi allemaal, (hier een nieuweling op het forum) Onze dochter van 8.5 week heeft veel last van krampjes ( tevens heeft ze medicijnen Nexium voor haar reflux) Nu ben ik al vanaf week 3 ongeveer bezig met mijn eigen voeding in de hoop dat haar krampjes afnemen maar helaas.... ook ben ik nu op doktersadvies aan het proberen melkeiwit vrij te eten sinds een week. Ik geef nog steeds borstvoeding maar ik heb erg veel en mijn toeschietreflex is ook flink waar de kleine wel moeite mee heeft want ze laat steeds het vacuüm los en verslikt zich vaak met als gevolg hoesten en hikken. ik voed al zittend rechtop of liggend op mijn rug in de hoop dat het helpt. ( en drinkt dus vaak onrustig) Laktatiekundige zei dat ik het vacuüm loslaten etc maar voor lief moest nemen. Nu wordt ik dus steeds onzekerder en heb steeds meer het gevoel dat ik er(on)bewust te veel mee bezig ben en dat ze daar misschien wel op reageert? Heeft iemand daar ervaring mee? Mede hierdoor zit ik te denken om over te stappen op flesvoeding. Hebben jullie tips voor mij hoe ik dit het beste kan doen? Langzaam steeds één voeding afbouwen per week of juist snel afbouwen i.v.m. de onrust van haar en mijzelf? Ze slaapt tot nu toe snachts wel goed maar hebben nog niet een heel vast ritme wat betreft voeden. Overdag meestal tussen half 9 en half 10 // tussen 12 en 14// tussen 16 en 18 uur en na 18 uur wil ze vaak eerder aan de borst en ook lang. en na 22/00.00 uur wordt e meestal rustig en valt in slaap en de ene keer komt ze nog wel tussen 3 en 4 en de andere keer slaapt ze door tot na half 5 / 5 uur. Kan je met flesvoeding meer "ritme" / een schema aan gaan wennen aan de kleine met voeding beurten? Met de borstvoeding doe ik voeden-verschonen-voeden, hoe gaat dit met flesvoeding ? Gaat dit hetzelfde of is het heel de fles leeg drinken , verschonen en hopen dat ze verzadigd is en gaat slapen? Welke fles kan ik het beste aanschaffen tegen darmkrampjes en gulzig drinken? Dr Brown/ Difrax oid?? wat is jullie ervaring? Het is een lang verhaal maar ik dacht een beetje achtergrond info kan geen kwaad Bedankt alvast voor jullie reacties
Ik ben ook bezig met overstappen. 1,5 week begonnen mrt een fles half borst half kunstvoeding te geven. Dit 2 dagen gedaan en daarna om en om.... Heel borst en daarna half half. 3 dagen daarna alles half half. En sinds dit weekend een hele kunst en daarna half/half. Na de kunstvoeding heeft ze totaal geen.krampjes. Eerder wel, ook veel windjes... Als ik dat eerder geweten had.... Maar goed, elk kindje is anders! We hadden de dr brows fles... Daarna vaak veel onrust, bewegen enz totdat er een boer en soms wat spuug kwam. Sinds dit weekendverlof difrax fles ( let op je moet t gaatje in t ventiel onderin nog open maken) ze is een stuk rustiger. Alleen komen er nog wel steeds lucht belletjes om hoog.... Ik verschoonde altijd voor de voeding en doe dat nog steeds.... Zo.komt t melk niet eer omhoog. Je kunt een ritme aanwennen, maar t mag ook op verzoek.... Zoek wel ff uit hoeveel je kindje max op een dag mag drinken van kunstvoeding. Heb dit met mijn tel getypt, kan t lastig na lezen, sorry voor de typfouten.
Vanaf vandaag, dus alles kunst.... Nu 3 flessen gehad, lijkt prima te gaan! Geen.kramp amper scheetjes... Ik doe wel 10cc extra water in een fles van 180/6. Dit tegen.krampjes en.obstipatie. En ben dus vrij snel.over gegaan. Ben er nu blij om, aangezien t nu ze volledig kunst krijgt pas echt goed gaat, zonder scheetjes en.krampjes.... Borstvoeding laxeert, misschien.kwam t daardoor?