hoeveel melk mag mijn kindje nog drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door bar1983, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar1983

bar1983 Actief lid

14 mei 2012
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb even een aantal vraagjes wat betreft het drink/voedingsschema van mijn zoontje van ruim 10.5 maand!

Ik zou graag de pap in de ochtend willen vervangen voor een boterham, hoeveel cc melk mag hij daarbij drinken?
    Normaal krijgt hij pap van 200cc opvolgmelk en daarnaast geef ik hem nog een beker thee, zodat hij voldoende vocht binnen krijgt.
    Maar om nu naast een beker melk nog thee te gaan geven lijkt me weer teveel.

Tussen de middag krijgt hij een boterham, ik was begonnen met een bekertje halfvolle melk, hier dronk hij ongeveer 80cc van. Op het cb zeiden ze dat dit nog wel vroeg was, maar ik mocht dit wel zo laten, maar als ik hem opvolgmelk geef drinkt hij 165cc, dus veel meer!

Rond 15.00 uur geef ik hem thee/ water of limonade, ik krijg dit met geen mogelijkheid naar binnen! Vanmiddag eens halfvolle melk gegeven en dit dronk hij zo weg, dit zou hij dan ook doen als dit opvolgmelk zou worden.

Bij het avondeten krijgt hij een beker water wat wel goed gaat en daarnaast 100cc yoghurt.

Voor het slapen gaan krijgt hij nog 200cc opvolgmelk.

Nu zou ik graag willen weten hoeveel melk hij dus bij de boterham s'ochtends mag en s'middags?
    Hoeveel vocht hij binnen moeten krijgen in totaal dus niet alleen aan melk.
    En hoeveel opvolgmelk hij nog mag!
    En is het een probleem om hem om 15.00uur dus nog wat opvolgmelk of gewone melk te gaan geven en hoeveel kan ik dan geven?

Groetjes

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Je kindje mag per dag 500 ml opvolgmelk drinken, daarnaast kun je als richtlijn aanhouden dat je kindje ongeveer 110 ml per kg lichaamsgewicht aan vocht nodig heeft, inclusief de opvolgmelk.

Groetjes Eveline

3. bar1983

bar1983 Actief lid

14 mei 2012
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

mijn zoontje zou dan 1100 ml op een dag aan vocht binnen moeten krijgen!
    Ik kom maar aan de 700-800cc op een dag, moet ik mij nu zorgen gaan maken?
    Hij heeft wel voldoende plasluiers en is verder gezond.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    hallo,

Je hoeft je geen zorgen te maken. Als je kindje voldoende plasluiers heeft en goed groeit krijgt hij voldoende vocht binnen. Yoghurt, groenten en fruit bevatten ook veel vocht.

groeten, Astrid

gro

5. bar1983

bar1983 Actief lid

14 mei 2012
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke dank je! Heb ik me zorgen voor niks gemaakt :)!

Groetjes

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Graag gedaan!

Deel Deze Pagina