Mijn dochtertje krijgt HA voeding ivm verhoogde kans op atopisch eczeem, ik combineer dit met bv. Nu vroeg ik me af, moeten we hiermee door blijven gaan als eigenlijk al wel gebleken is dat ze toch aanleg heeft voor atopisch eczeem? Ze heeft nl een klein eczeemplekje achter haar oortje en de huid van haar armen en benen zijn vrij droog en ruw. En als we met bijvoeden gaan beginnen, heeft het dan ook nog zin om door te gaan met de HA voeding? Ze heeft vrijwel geen kans op koemelkallergie ofzo... N.a.v. een ander topic; mijn dochter heeft een volle fles kv (niet HA) op het kdv gedronken, ik las dat een beetje geen kwaad kan, maar hoe zit het dan met een volledige voeding? Ik had er nooit bij stil gestaan dat dit zoveel kwaad kon, wat is de reden dat het dan geen zin meer zou hebben om nog HA te geven?
Hoi, Er is een landelijk advies om bij een verhoogde kans op koemelkallerie bij voorkeur tot 6 maanden, als je (deels) flesvoeding geeft te kiezen voor een hypo-allergene flesvoeding. Wat betreft de droge plekjes op de huid van je dochter kan je het beste even contact opnemen met de huisarts/consultatiebureau. Dit hoeft niet door de voeding te komen, maar kan een andere oorzaak hebben. Er zijn wat verschillende richtlijnen maar over het algemeen is het ook nog het advies om met vaste voeding te wachten tot 6 maanden. Je kunt informeren bij je consultatiebureau hoe zij hierover denken. Wanneer je dochter 1 keer een volle fles standaard flesvoeding heeft gehad geeft dit niet, hoeveelheid maakt niet uit. Wel als je dochter 2 of meerdere flessen standaar voeding gehad heeft. Groetjes Angelique
Ok, bedankt voor je antwoorden. Ons CB heeft gezegd dat ik vanaf 4 mnd mag beginnen met bijvoeden, maar zelf wacht ik ook liever.
Hoi, Graag gedaan. Tot 6 maanden heeft je dochtertje nog niet perse vaste voeding nodig. Vanaf 6 maanden wel (mondmotoriek/spraakontwikkeling). Dan heb je even de tijd om te kijken waar je jezelf goed bij voelt en wat je dochtertje aangeeft! Groetjes Angelique