Overgang van nutrilon zorgt voor diarree en rode billen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rozeline, 21 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Hoi meiden, een vraagje. Ik was met mijn dochter overgegaan van Nutrilon 3 naar nummer 4, omdat ik de gewone melk nog niet aan durfde. Het was alleen geen groot succes. Ze begon met diarree en haar billen werden knalrood (echt zo zielig). Het duurde even voor ik door had dat het waarschijnlijk door de overgang kwam. Ik dacht eerst gewoon een griep, want ze had een paar dagen koorts gehad ik dacht dus dat ze ziek was. Alleen de klachten werden erger en toen ging er een belletje rinkelen. Ik ben nu terug gegaan naar de nutrilon 3 en vanmorgen heb ik er zelfs even geen fles gegeven.
    Nu las ik dat er in de nutrilon 4 koemelk en lactose zit, maar zit dat niet in de 1-3? Het lijkt me namelijk wel, maar ik kan het niet duidelijk vinden op het internet. Iemand een idee waarom mijn dochter hier zo heftig op reageert (iemand ervaring mee)?
    Ik heb in het begin nutrilon forte gebruikt tot het jaar en tot 8 maanden johannesbroodpitmeel, omdat ze veel spuugde. Ik wilde niet gelijk naar de 4 overstappen, dus ik had eerst de nutrilon 3 geprobeerd en dat ging goed. Ik reageer trouwens zelf ook slecht op melk, maar ik krijg zelf alleen wat buikpijn. Hebben jullie een idee?
     
  2. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Nutrilon is van koemelk, en bevat lactose. Lijkt me sterk dat in 4 meer lactose zit dan in de 3. Is het niet logischer dat ze een tandje/ kiesje krijgt, of diarree heeft van een virus oid?
    Anders gewoon terug naar nummer 3 en aan kijken of dat verbeterd.
     
  3. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat het door de overgang komt. Zet de pakken eens naast elkaar, het verschil is zo minimaal. Ze heeft toch een paar dagen koorts gehad zeg je? Dan is een griepje waarschijnlijker.
     
  4. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Bedankt meiden. Ik had zelf ook al zo'n idee, dat de overgang niet veel verschil zou zijn. Ik ben terug gegaan naar nutr. 3 en even ging het beter, maar helaas is het nu weer terug bij af. Ze heeft geen diarree meer, maar wel veel poep en knalrode billen:(. Ik denk nu dat het schimmel is, na overleg met het consultatiebureau. Ik ben daar dus voor aan het behandelen kijken of het beter gaat.
     

Deel Deze Pagina