spoedje!!! brintapap

Discussie in 'Voeding' gestart door Alita, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Ik wilde nu brintapap door haar flesje doen maar er staat op vanaf 1 jaar ze is nu 8,5 maand kan ik toch wel geven of niet?
    Ze eet ook al een tijdje brood nu.

Alvast bedankt voor de reactie!!!

2. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    gewoon op je eigen gevoel afgaan

ik deed het ook hoor toen die van mij zo oud was

3. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    ze zeggen dat dat nog te zwaar is, daarom doe ik het niet.
    maar inderdaad, gewoon op je gevoel afgaan.

4. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Ik vind het wel zwaar voor zo'n klein maagje, ik zou het niet doen.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als er staat een jaar, zou ik het met 11 maanden misschien wel doen, maar 8,5 maand nog niet. Het schijnt inderdaad nog te zwaar te zijn.

En over op het gevoel afgaan: Ik denk dat je bij de verzorging van een baby ook altijd je verstand wel een beetje moet gebruiken ;) het wordt hier nu wel heel gemakkelijk gezegd!

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik zou het zelf niet doen, want naast dat het zwaar zal vallen zit er ook zout in, in Bambix niet.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het staat niet voor niets op de verpakking

8. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Waarom doe je geen rijstebloem (of rijstepap; hoe heet dat?)erdoorheen? Mag wel als ze jonger zijn.
    Zou t nu echt nog niet doen; is echt te zwaar voor zo'n maagje.

9. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    net even aan moeders gevraagt wat we nou gebruikten;) wist niet meer haha dacht brinta, maat is molenaars kinderpap:(

nu geen idee meer wat het is

eigenlijk erg he:D

ze hebben inderdaad van alles voor die kleintjes wat al wel mag

en ook je verstand gebruiken is altijd belangrijk ja, maar snapt iedereen wel denk ik

10. Alita

Alita Niet meer actief

thanks voor jullie reacties!! Ik heb het nu al 2 dagen erbij gegeven en het gaat prima!!!

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat zal best maar je kunt niet zien welke invloed het heeft op de niertjes van je kindje! Niet alle negatieve gevolgen zijn direct zichtbaar! Ik vind het niet verstandig van je... er is genoeg op de markt voor kindjes van 8 maanden

12. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Waarom vraag je hier om advies en doe je precies het tegenovergestelde van wat (bijna) iedereen je adviseert?!?

13. Alita

Alita Niet meer actief

huh.... ten eerste vraag ik inderdaad advies, dus ik hoef natuurlijk niet te doen wat jullie zeggen he, ben blij met alle reacties.

Nou en ik weet niet wat er dan zooo erg aan is eigenlijk... ik lees pas vandaag weer op het forum want ik zit niet elke dag achter de computer en ik heb geen tijd meer gehad om te kijken, want ik kreeg niet meteen reacties. niet dat dat moet voordat ik weer iets verkeerds zeg! Touwens ik hoef mij niet te verantwoorden ik vroeg alleen om advies!!

Maar@ zwaantje wat is er dan zo verkeerd aan ik weet het echt niet...

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zout (en dat zit bijna overal in maar in kindervoeding in aangepaste hoeveelheid) kan een negatieve invloed hebben op de ontwikkeling van de nieren. De nieren zijn essentiële organen (zoals je indertijd wel begrepen met de donornier bij BNN, denk ik..) Nieren zorgen voor de verwerking van afvalstoffen door een te grote hoeveelheid zout, werken de nieren niet meer goed en vergift het lichaam zichzelf.
    Dit is natuurlijk niet direct aan de hand maar hele kleine niertjes zijn erg gevoelig en die moeten nog een heel leven mee. Zout wordt om die reden echt af geraden tot 12 maanden en ook na die tijd is spaarzaam met zout omgaan heel verstandig (ook trouwens als je volwassen bent).
    Weet je nog toen je zwanger was dat je ook op moest letten met zout? Zwangeren kunnen er vocht door vasthouden en een verhoogde bloeddruk van krijgen.

Zout helemaal vermijden lukt niet, een heleboel voedingstoffen bevatten van nature natrium (zout) en dat is ook niet erg maar je moet er wel op letten. Om die reden is het verstandiger om je kindje tot 12 maanden geen geprepareerde voeding voor volwassenen te geven (zoals Brinta).
    Het zal allemaal wel loslopen hoor. Zo snel breng je geen schade aan maar mijn advies zou zijn om toch de Brinta even te laten staan en pap te kopen geschikt voor 8 maanden.

15. Alita

Alita Niet meer actief

Dank je hier heb ik iets aan he, ik voel me nu echt schuldig he dat ik dat heb gegeven!!!

Dacht dat het geen kwaad kon, ga andere kopen in de winkel en bedankt voor je uitleg

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Graag gedaan maar maak je niet druk.. Het kan echt geen kwaad een paar dagen! Niet schuldig voelen, je hebt toch het beste voor met je kindje?

17. Alita

Alita Niet meer actief

He.. ik heb dus nu de bambix vanaf 6 maanden gekocht, 8 maanden was er niet meer. Ja ik weet dat ik me niet schuldig hoef te voelen maar als het om je kindje gaat gaat dat allemaal vanzelf he, niet?!

Doe nooit iets zomaar en nu wel gedaan en meteen verkeerd...snik snik.. ach ja nu gheeft ze de juiste!!!!

Deel Deze Pagina