3,5 jaar en zoo moe

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amfy, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

hoi even een vraagje,

F is momenteel bijna iedere dag moe en dat mond uit in vervelend gedrag.
    nu is hij momenteel hard de lengte in aan het groeien dus ik verwijt het daar naar.

Maar wat zou het anders kunnen zijn?
    het is heel er vervelend ook voor hem.

Hij moet vanmiddag naar de psz maar ik denk dat ik hem thuis hou een dagje rust maar of dat verstandig is?

Wie heeft er tips

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Heel herkenbaar, hier is het een groeispurt. Wat ik doe:

- Lekker vroeg naar bed laten gaan, soms zelfs om 1630 uur
    - meer tv laten kijken (alleen dan wil ze liggen ipv springen)
    - 1 activiteit per dag plannen, 's ochtends weg/spelen en 's middags thuis blijven
    - lekker lang in bad
    - spelen aan tafel (spelletjes, kleuren)
    - voorlezen

3. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    Misschien tijdelijk weer een middagdutje invoeren? Als dochter hier periodes heeft dat ze erg moe is leg ik haar s'middags lekker even in bed of lekker samen op de bank een filmpje kijken.
    Hier worden ze soms ook wat moe en vervelend vlak voordat ze ziek worden. Groeispurt ken ik eigenlijk niet maar kan me wel voorstellen dat dat hard werken is voor je lijf.
    Hopelijk knapt je kindje snel weer op!

4. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

#4 chocolaatje, 10 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 sep 2012
    Mijn zoontje is soms ook echt niet te genieten zo moe is hij dan, hij word dan echt huilerig en vervelend. Slapen kun je niet dwingen, maar ik probeer het op een leuke manier. Van: Je gaat nu even slapen op de bank, en daarna gaan we iets leuks doen. Dat kan vanalles zijn, buiten spelen of iets anders. Vaak lukt het wel. Als hij smiddags naar de peuterspeelzaal moet, probeer ik het in de morgen zo rustig mogelijk voor hem te houden. Ga dan nergens naar toe. Wat hier ook rust geeft is een dvd opzetten die hij graag kijkt. Of wat rust momenten, b.v een boekje lezen.

Deel Deze Pagina