Ik weet het, elk kind is anders, maar vind het toch raar, dus daarom vraag ik toch maar of meer kindje dit zo doen. Quincy loopt vanaf vorige week vrijdag heel af en toe wat stapjes los, soms een paar meter. Maar gister liep ze de hele avond de kamer door, eerst op haar sokken, later ook met schoenen. En echt steeds lopen, ook vanaf haar loopauto zelf loslaten en naar je toe komen om het speelgoed heel enzo. Dus ik dacht, ze loopt los. Maar vanmorgen deed ze het weer niet meer. Na twee stapjes laat ze zich weer vallen. Is dat niet raar?
Nee hoor, het is niet raar. De meeste kinderen hebben een paar dagen/weken nodig om ECHT los te gaan lopen. Hier hebben D en A ook wekenlang dat gedaan, soms wel los-stappen, soms weer niet. M. ging als laatste lopen, en zij liep wel gelijk los, en stopte er niet meer mee, maar de andere twee hebben er bijna een maand over gedaan tussen de eerste losse stappen en echt volledig loslopen.
fijn dat ik even meelees want ik had dezelfde vraag ook omdat onze knul hetzelfde loop gedrag laat zien.. gewoon van genieten hoe hij zich door al het geoefen heen worstelt dus...nou dan ga ik dat doen!!
schoenen deden we pas na bijna 3 maanden los kunnen lopen. mijn zoontje werd ziek nadat hij n paar losse stapjes kon zetten. hij heeft toen een pauze gehad omdat hij erg moe was denk ik. maar toen kon hij weer, maar veel langere stukjes lopen.
Nee hoor is heel normaal! Onze dochter deed het ook. De eerste x dat ze losse stappen zette, liep ze de rest van de dag heel veel. Maar vervolgens heeft ze ruim 6 dagen geen 1 losse stap meer gezet. Daarna begon het weer, maar het was idd vaak aan t eind van de dag dat het super ging, en dan sochtends durfde ze gewoon weer niet. Uiteindelijk is ze gewoon gaan lopen en loopt ze sinds een paar weken alleen nog maar. Dus het komt goed.
ik zou binnenshuis de schoenen voorlopig uitlaten. het is best moeilijk en zwaar met schoenen te lopen als je net loopt. verder denk ik niet dat het raar is, ze is een beetje aan het aftasten wat prettiger is lopen of kruipen. en met schoenen kiezen ze toch vaker voor kruipen. wellicht besluit ze morgen of volgende week weer dat lopen toch best leuk is.
Miss dat het dan toch aan haar schoentjes van vandaag ligt, ze had nu andere aan als gister, deze waren wat hoger. Thuis binnen is ze eigenlijk altijd op sokken of blote voetjes, gister kreeg ze schoenen aan net voor we gingen en vanmorgen was het omdat ze naar het kdv ging. Dan doe ik ze direct met aankleden aan. Maar zal straks eens kijken of het iets uit maakt. Miss dat ze over een paar dagen pas weer gaat lopen. Soms vind ik het best irri dat ze niet gewoon gaat lopen, vooral omdat ze al een paar keer heeft laten zien dat ze het heel goed kan.. (ik weet het is stom dat ik het irri vind, het komt vanzelf wel, maar toch)
Ik zou toch echt geduld hebben, want er is best veel verschil tussen het 'gewoon' lopen en losse stapjes zetten. Er gaan nog wat weken overheen voordat ze die zekerheid krijgt om 'echt' rond te gaan lopen, om zelf te stoppen en draaien, om goed los op te staan, hurken enz enz enz. Het is een super intenstieve fase waar ze nu in zit, maar wel een hele leuke!!! (in deze fase zou ik de schoenen ook op kdv even achterwege laten. Om te kunnen lopen 'grijpen' kindjes de grond met hun tenen. Ze hebben de meeste steun en zekerheid op blote voeten. Zolang het weer dat toelaat zou ik haar zvm op blote voeten laten nu. Ook op kdv.)
Waarom heeft ze al schoenen dan? Schoentjes heeft ze in mijn ogen pas nodig als ze echt goed loopt. Onze dochter was altijd op blote voetjes of leren slofjes. (boumy's ofzo) Ze loopt nu een week of 7 en we hebben vorige week haar eerste paar echte schoenen gekocht. Maar thuis loopt ze nog lekker op blote voeten of eventueel antislip sokken of leren slofjes.
T zijn van die schoentjes die heel erg buigzaam zijn met zo'n anti slip zool, die ze nu aan had warenvan diesel en net wat hoger. Die ze gister aan had van oxxie maar dan lager. Dus eigenlijk net slofjes maar dan zien ze er niet echt als slofjes uit. En ze zijn van leer, dus let als bij slofjes. En waarom ik schoentjes aan doe (ik noem alles anders als sokken eigenlijk schoentjes), op het kdv is de vloer altijd super koud, en buiten wil ze vaak mee lopen aan 1 vinger en vind het dan geen succes om haar op blote voetjes of sokjes te laten lopen, vandaar..
Krijg net een smsje van mijn man, ze heeft net met andere 'schoentjes' mee de hond uitgelaten en weer een heel stuk zelf los gelopen... Denk dat ik dan toch mag zeggen dat ze los kan lopen