Hi, Mijn meisje heeft nu een paar dagen diarree. We geven haar veel bananen en ook wit brood enzo. Maar verder weet ik het zo even niet meer, dus wat juist wel eten of wat echt niet eten bij diarree. Dus tips zijn welkom! Grt Naantje
Geraspte appel wil ook wel eens helpen. Rijst, beschuit en natuurlijk veel laten drinken. Eigenlijk laat ik ze met buikpijn juist eten waar ze zin in hebben - gek genoeg vraagt mijn zoontje dan ook juist om beschuitjes e.d. Alsof hij zelf wel weet wat goed voor hem is... Voorzichtig met: kruiden, melkproducten, vet, kool, uien. eigenlijk alles wat zwaarder is.
Ik zou toch een beetje uitkijken met diarreeremmende dingen. Diarree heeft ook een functie, namelijk de schadelijke bacteriën uit de darmen spoelen. Als je gaat remmen, blijven ze juist langer zitten en doe je er langer over voor je beter bent. Overigens kan banaan, bij mijn weten, ook voor diarree zorgen, dat ligt aan de mate van rijpheid. Ik heb dat ooit eens ergens gelezen maar ik weet niet meer waar. Idd, laten eten waar ze zin in hebben, en zorgen dat ze goed drinkt, ongeveer 1 liter zou voldoende moeten zijn. HIer een linkje met wat informatie: Klik!
Zoals hier boven ook al gezegt werd zeggen ze tegenwoordig dat je beter niks kan gebruiken tegen de diarree. Omdat het toch uit moet. Je moest gewoon eten en veel drinken zeiden ze.