Hai dames Gisteren in het ziekenhuis geweest voor een echo, ben met Gonal F spuiten bezig en er was een ei te zien van 18x14, nog niet groot genoeg natuurlijk maar er is nog geen 2e streep te bekennen op een ovulatietest, dat klopt toch niet? Wie weet hoe dit kan? Liefs Guusje
Ovutesten laten zien dat er een eisprong aankomt, niet dat er een ei zit Het kan gewoon zijn dat het follikel pas op 20 of 22 mm springt. Je zou overigens wel streepjes moeten zien, maar nog niet zo duidelijk als de controle streep.
@Guusje: hier had ik ooit tijdens follikelmetingen een follikel van 21 mm waarvan ze zeker wisten dat hij zou gaan springen. Ovulatietesten bleven negatief dus ik ben toen 3 dagen later teruggeweest en hij zat er nog en was 27mm (te groot volgens hun). Ze hebben me toen pregnyl gegeven waardoor hij zeker weten springt. Nu geven ze me standaard bij een ei vanaf 18mm pregnyl. Jou ei is 18x14= gem. 16mm dus over een dag groot genoeg om eventueel te gaan springen. Kan je niet bellen of je pregnyl mag halen?
Ik moet zondag pregnyl spuiten! Dus bij jou gebeurd dat ook? Vind t wel raar, heb wel al eens een positieve test gehad dus het maakt me wel onzeker...
Daarom ben ik ook leker gestopt met temperaturen en ovulatietesten. Ik vertrouw nu gewoon op de echo's en de pregnylspuit, je maakt jezelf anders hartstikke onzeker en dan ben je er constant mee bezig.
Hoi Guusje, dat klopt echt hoor! Ik deed altijd ovu testen en pas vanaf een gem.mvan ongeveer 21 had ik een positieve test. Vaak ook nog niet als ik al wel de pregnyl moest zetten. Ik had ook nog geen licht streepje. Je wilt juist dat hij nog niet pos is als je pregnyl zet, anders ben je eigenlijk te laat. Het gaat dus volgens mij helemaal goed!
Oh oke dames, bedankt voor de uitleg!! En ik denk dat ik inderdaad maar stop met die testen, ik maak mezelf helemaal gek!! Liefs guusje
Nog wel een vraagje, waarom hebben anderen dan zo'n hele mooie reeks testen met een steeds donker wordend streepje?
Een ovulatietest kan ineens vanuit het niets positief zijn. Dat je eerst helemaal geen streepje hebt en dan ineens een knaller. Of je kunt het duidelijk zien oplopen. Hier beide meegemaakt, het kan per cyclus verschillen. Follikels groeien bij hormoongebruik vaak langer door voordat ze springen. Hier meestal pas rond de 24 mm. Nog even geduld, die test zal vast nog komen.
Oh, ik wist niet dat het per cyclus verschillend kon zijn.. Nou ja, afwachten dan maar, Thanks ladies!
Bij mij verschilt het ook. De afgelopen ronde liep de test een beetje op. De ronde ervoor uit het niets een enorme knaller. Afgelopen ronde had ik op vrijdag een follikel van 16mm en op maandag een posi ovutest. Dus er kunnen wat dagen tussen zitten
Hoi guus, Net al gereageerd in eigen topic mijn 2 eitjes zijn momenteel 22-24mm en alsnog had ik een negatieve ovutest vanmorgen voor het pregnyl spuiten! Bij mij zie je altijd een 2e streep hele cyclus dan opeens wordt hij omo, en de dag erna een knaller! Dus niet te druk on maken! X