Vandaag een kwarktaart gemaakt. Staat in de koelkast nu. Valt mij op dat ik nog heel veel kwark en kwarkmix samen over heb. Heeft iemand ideeen wat ik hier nog mee kan doen? Zonde om het weg te gooien.... Alvast bedankt
Heb het er extra bij gedaan maar vond hem erg vol dan worden meer het idee dat je kwark eet dan de koekkruimel. Maar misschien waren er nog andere dingen mee te maken met het ‘restje’ evengoed bedankt
Ja de verhouding is veel kwark en een klein beetje bodem, maar het heet dan ook ‘kwark’taart Ik persoonlijk vind de kwark ook lekkerder dan de bodem, dus meer=beter.
Haha ja dat is het hele idee van een kwarktaart toch? Goed idee trouwens, volgende week ook maar eens een kwarktaart maken.
Ik hou ook nooit iets over, en qua verhouding is het idd (veel) meer kwark dan bodem. Bodem is ook echt niet mijn favoriet. Ik maak ‘m nu meestal zelf met verkruimelde bastognekoekjes en roomboter, en dan minder roomboter dan in het recept staat. Dan vind ik ‘m wel lekker.
Ha ik wilde al hetzelfde reageren, je hoort niks over te houden. En de bodem maak ik met verkruimelde bastognes.
Nou heb ik trek in kwarktaart maar vanwege zwangerschapssuiker mag ik dat natuurlijk ook al niet Je kunt t mengsel los in de koelkast op laten stijven en dan gewoon lekker zó eten zonder bodem Of je verkruimelt er morgen wat bastogne koekjes overheen jamjamjam Verdorie nou heb ik nog meer trek erin
Ja zeg, hou op! Nu wil ik kwarktaart. Of mix met verkuimelde bastognes bovenop, dat klinkt ook heeerlijk!
Ik hou ook altijd wat over. Denk dat het bakblik te klein is. Wij eten het dan als toetje na het eten
Haha jaaaa, heb t nog nooit op (wel met bodem van bastogne koekjes, dat is idd vele malen lekkerder), dus ja waarom niet gewoon er op verkruimelen Maar alleen idee begin ik al te watertanden
Wij houden ook iets over maar hebben ook een kleinere springvorm. Maar mijn kinderen vinden dat geen probleem
Gelukkig eten wij morgen weer kwarktaart (en appeltaart ) dus ik kan dit bericht probleemloos lezen. Normaal gesproken houd je niks over. Maar als je wel over hebt, wil ik best de kom uit komen likken hoor. Lijn-technisch gezien is mijn weekend toch al mislukt.
Overhouden kan als je de kwark en mix héél lang klopt. Dan word het heerlijk luchtig en past het idd niet allemaal in de vorm. Wij gieten het dan wel eens in kleinere schaaltjes als toetje. Of in ijsvormpjes doen en invriezen. Heerlijke ijsjes