laatste voeding 's avonds

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by groentje81, Jan 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. groentje81

Sep 30, 2014
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is 4 weken oud. sinds een week ongeveer wil hij de voeding van half elf elf uur niet meer. De laatste (naar mijn idee) goede voeding is om 7 uur ongeveer en dan wil hij nog een beetje om half negen. Normaal drinkt hij 25 minuten, die van half negen 5 minuten.
    Het gevolg is dat hij 's nachts om half 2, 2 uur weer komt. (en dan weer om 5 uur...Terwijl dit 3, 4 uur was en daarna 7 uur. Hij is om elf uur niet wakker genoeg te krijgen om nog goed te drinken.
    Heb je tips om die laatste voeding van half negen wat te verleggen?

De andere voedingen overdag zijn ongeveer: 2, 5, 9, 13, 17, 19 en 20:30
    Ik voed in principe op verzoek, maar ivm schooltijden van de andere kinderen kan er wel eens een kwartier/half uur gerekt worden...

dank alvast!
    Groentje

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Als hij op tijd geboren en gezond is, voldoende plast, de borstvoeding verder goed loopt en je kindje groeit kun je hem volgen. Biedt bij de laatste voeding (dat is nu dus 9 uur begrijp ik) beide borsten aan als dat lukt. Op zich is het niet ongewoon om een langere periode te nemen, hij neemt het al vroeger op de avond.
    Je kindje is nog jong: kan ook volgende week zo weer veranderen. Volg hem maar!

3. groentje81

Sep 30, 2014
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb inderdaag de afgelopen dagen gewoon gewacht tot hij weer kwam, dat werd niet steeds vroeger gelukkig...
    Gisteren wilde hij ineens wel weer om 11:00. Maar kwam vannacht ook gewoon om 2:30.

Hij was bij de gevoorte 2610 gram. Nu is hij al ruim 3,5 kilo...Dus hij heeft wel echt genoeg voeding. Ik zie hem echt groeien...

Bedankt voor je antwoord, ben wel wat gerustgesteld...Blijft toch lastig als je niet ziet wat erin gaat...;)

Share This Page