Ons meissie is nu 11 weken. En sinds 2-3 weken slaapt ze door. Nu kwam ze afgelopen nacht ineens weer om 3.30 Ik heb haar maar geen flesje gegeven en geprobeerd te rekken met een speentje. Dat lukte opzich wel maar ging wel een beetje moeizaam. Ze krijgt dus meestal 5 flessen. Maar mag ik op deze leeftijd 's nachts nog een 6e fles geven (met 1 schepje minder bijvoorbeeld?) of is dat niet verstandig?
ik zou niet weten waarom niet meid... als jij honger hebt pak je ook wat te eten, als de kleine honger heeft is dat toch hetzelfde....als je af en toe iets meer geeft is dat helemaal niet erg hoor...het zijn allemaal gemiddeldes wat je leest en wat ze adviseren
volgens mij mogen ze op die leeftijd best snachts nog wel een flesje. waarom zou het niet mogen, tuurlijk is het voor jezelf fijner als ze lekker doorslaapt, maar er zijn zat kindjes op die leeftijd die snachts nog wel een keertje komen. liefs joyce
Als Simon 's nachts wakker wordt met honger, krijgt-ie altijd een half flesje. Voor hem net genoeg om weer lekker verder te slapen!
het kan tot 13 wk duren en deze heeft alicia ook helemaal uitgezeten. er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk. alicia heeft trouwens heel lang op 6 tot 8 flesjes gezten zeker tot 3 maanden en toen ineens iwlde ze er nog maar 5. een kindje geeft vanzelf aan wanneer ze geen nacht fles meer wil maar tot die tijd zou ik hem gewoon lekker geven en dan inderdaad wat ze hier eerder zeggegn een halve om te kijken of ze hier genoeg aan heeft. je mag niet boven de liter voeding komen per dag (30 schepjes) maar tot aan dat mag je het zelfs door 8 flesjes verdelen als ze dat liever heeft. mijn dochter had tot 12 wk 2 nachtvoedingen en daarna tot(gaaap) en nu slaapt ze van 7 tot 7 zonder wakker te worden
Ik zou het volgende doen: Als ze wakker wordt geef je gewoon een flesje mss iets minder ml en 1 schepje minder. Maar als ze wakker wordt van de honger zou ik het zeker niet rekken met een speentje. Daar worden ze ambetant van. En wordt ze een keertje niet wakker dan moet je haar natuurlijk niet expres wakker maken. Je kunt de allerlaatste voeding wat later geven zodat ze wat later wakker wordt. En je mag idd niet over de 30 scheppen zitten per dag. succes. Enne nachtvoeding is heel normaal hoor. Ze is nog zo kleintjes Groetjes
Als Jesper 's nachts wakker wordt krijgt hij gewoon een flesje hoor. Als ik zelf 's nachts wakker word en heb dorst drink ik toch ook wat. Als hij tandjes krijgt wordt het een ander verhaal. Dan zou ik wat water gaan proberen. Maar jouw kindje is nog zo jong, gewoon een flesje geven.
Bedankt voor de tips. Dan weet ik dat ik dus rustig een flesje kan geven. Ik geef momenteel nog een combinatie van 2 keer per dag borst en de rest flesvoeding. Maar ik heb wel eens gelezen dat als kindjes doorslapen en vervolgens niet meer, dat het dan niet verstandig is om ze voeding te geven. Omdat ze daar aan gaan wennen en dan iedere nacht weer komen. Vandaar mijn vraag.
dat is een minpuntje vaak zit die "klok" er gelijk weer in, dat had ik hier eergisteren maar je hoort het verschil van huilen wel of het dreinen is of dat het echt is van de honger.... hier was het eergisteren dus gewoon "dreinen" en hield ze niet lang daarna op, maar vanmorgen was het dus echt van de honger en heb ik haar dus wel uit bed gehaald, mocht ze vannacht (was bijna ochtend inmiddels) weer komen, doe ik weer haar mobiel aan en merk ik vanzelf wel weer of ze weer"verder" gaat met slapen... succes meid...
Hier ook nog weleens een klein flesje 's nachts vaak heeft ze dan overdag minder gegeten. Ik geef haar bijv. 3 schepjes en 120cc water dus meer water. En ze slaapt gelijk door. Als ze geen honger heeft dan wordt ze niet wakker.