Overgestapt melkpoeder, nu slechter slapen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door RobinBird, 24 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Dus eigenlijk ook van de oude naar de nieuwe had in 1x gekunt? Ik was bang voor buikkrampjes ...
     
  2. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.465
    4.019
    113
    noord holland
    Had gekunnen hoor, aan de andere kant is even mengen ook helemaal prima. Ik denk alleen dat 3 weken echt niet nodig was geweest, zeker niet op die leeftijd wanneer ze al genoeg andere dingen dan melk krijgen. Het gaat om melk die in principe hetzelfde is op wat kleine verschillen na met bijv. hulpstoffen. Maar als je kindje al fruit, groente en granen uit bijv. pap of brood krijgt zijn die darmpjes echt al wel wat gewend en dan maken die paar andere stofjes echt niet meer zoveel verschil. Ik zou dan denk ik bij bijv 6 schepjes de eerste fles met 2 nieuwe en 4 oude gedaan hebben. Fles erna bij geen reactie 4 nieuwe, 2 oude. En bij geen reactie de fles erna over op nieuw, oftewel in één dag :D. Of desnoods in 2 a 3 dagen als je wat voorzichtiger wil zijn. Dat je per flesje steeds 1 schepje extra met de nieuwe vervangt, dan ben je met 6 schepjes per voeding na 6 flessen over op de nieuwe. Ik denk dat 3 weken er over doen wel wat overdreven is hoor :oops:.
    Genoeg hele jonge baby's van een paar weken oud die borstvoeding krijgen en vervolgens naar kunstvoeding over willen stappen, dan gaat t ook veel sneller. Soms mengen ouders t eerste flesje half bv/half kv. Maar ook genoeg ouders die gewoon 1 heel flesje kv geven ipv een borstvoeding. Die vervangen dan dus 1 hele voeding per keer. En dat verschil is dan zelfs groter dan tussen twee merken kv (koeienmelk versus mensenmelk is een groter verschil denk ik dan opvolgmelk jumbo versus AH).
     
  3. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.950
    3.139
    113
    Voor de meeste kinderen is in een keer overstappen geen enkel probleem. Dat je beter niet kan overstappen is bedacht door de fabrikanten die graag willen dat je hun merk blijft gebruiken....

    Mijn kinderen dronken na 7/8 maanden als ik in de buurt was of genoeg gekolfd had bv, thuis bij mijn man AH huismerk, op het kdv Nutrilon en bij oma Hero. Is nooit een probleem geweest. Bv verandert ook regelmatig van samenstelling. En zeker als je kindje ook al bijvoeding krijgt, dan kunnen die darmpjes echt wel wat hebben.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.051
    14.319
    113
    Kan in 1x op die leeftijd.

    Met R doen we t wel rustig aan maar dat zit m in alleen die lactose. We switchen wel gerust, maar doen t dan even narekenen en evt de verhoudingen bijstellen.
     
  5. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Hahahaha sorry ik moet gewoon om mezelf lachen. Ik ben dus weer een vreselijk beschermende moeder. Dank jullie wel :)!
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.331
    26.043
    113
    Ja, had makkelijk gekund denk ik hoor :)


    Nee joh, maakt toch niet uit :D Bij hele kleine baby'tjes wordt het wel eens aangeraden want die darmpjes zijn nog niet rijp en alles doet al zo'n zeer bij ze. Maar een baby van 9 maanden eet al zoveel verschillende dingen, andere melk zal bij veruit de meesten geen enkel probleem zijn :)
     
  7. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Dank allemaal. En een positieve update: het gaat snachts weer een stuk beter:)!
     
  8. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.465
    4.019
    113
    noord holland
    Wat fijn!
    Ben je weer terug naar de oude voeding gegaan of is t met de nieuwe nu toch beter gegaan in de nacht?
     
  9. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Met de nieuwe :)!
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  10. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    O dit vind ik ook wel interessant. Zou opzich fijn zijn als ik naar de opvang niet steeds mn eigen voeding mee moet geven... zij hebben namelijk Nutrilon...
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.051
    14.319
    113
    Als er geen issues zijn met de kleine (ontlasting etc) en je bent bij de hapjes aangekomen kan je dat gewoon doen. Merk je dat t niet lekker loopt geef je je eigen voeding weer mee.
     
  12. Damali

    Damali Fanatiek lid

    18 aug 2008
    1.236
    170
    63
    Hier ook thuis andere voeding als op kdv.
    Ik vond dat met 6 maanden niet meer nodig omdat hij al gewend is verschillende dingen eten.
     

Deel Deze Pagina