Overgestapt op Avant fles.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bezorgdepapa, Mar 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bezorgdepapa

Mar 15, 2007
    26
    0
    0
    Nog een vraag over onze kleine kerel. We zijn over gestapt op een Avent fles vanaf gisteren. Dit gaat al stukken beter, hij spuugt veel minder. En we hebben het idee dat hij nu ook beter slaapt. Maar goed dat is pas gebaseerd op een nacht. Nu heb ik wel een andere vraag, voorheen gebruikten we Difrax flessen, met zo'n kronkel erin. Daarvan hadden we de kleinste speen en over 105ml deed hij ongeveer 15 tot 20 minuten. Nu met de Avant fles drinkt hij 80ml in ongeveer een half uur.

Zouden we een speen moeten kopen met een groter gaatje of het nog even aan zien. Het boeren gaat daarentegen wel een heel stuk beter nu hij deze flessen gebruikt.

(Heb de sab-simplex ook besteld in Duitsland om eens te proberen, ben benieuwd.)

2. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Avent werkt niet met grotere gaatjes in de spenen, maar met meer gaatjes in de speen. Vanaf 1 maand kunnen ze aan een speen met 2 gaatjes en ik dacht vanaf 3 maanden aan een speen met 3 gaatjes. Ook hebben ze een 1-2-3 speen....

Je kunt het gerust nog even aankijken en naar mijn idee kan hij beter wat langer over een fles doen dan heel kort, da's ook weer goed voor de zuigbehoefte.

Fijn dat het in ieder geval de eerste dag zo goed is gegaan!

ps: Rick gebruitk weer een speen met 1 gaatje en heeft dan de fles in 10-15 min. leeg (200 ml)....zodra ik een speen met 2 gaatjes erop doe, is hij nog vlugger leeg en heeft hij meer behoefte aan zijn speen....hij heeft dus een erg grote zuigkracht.

3. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Esmee had haar fles altijd binnen 1 min leeg en was dan niet verzadigd, huilde na de fles. Nu heb ik de difrax fles met de dental speen, nu doet ze er 30 min over, wel wat lang maar ze is dan tevreden na de fles. Ze hoeft dan ook niet zo lang op de speen te sabbelen voor ze in slaap valt.
    Waarom krijgt hij nu 80 en eerst 105 ml? Als hij de fles leeg drinkt in 30 min zou ik deze speen gewoon houden. Als hij aan het eind bijv in slaap valt en wat laat staan zou ik een grotere speen kopen.

4. bezorgdepapa

Mar 15, 2007
    26
    0
    0
    Hij krijgt wel meer dan 80ml aangeboden maar na 80 ligt hij languit te slapen. Denk dat ik het toch ga proberen met een speen met 2 gaatjes. Zal eens binnenlopen bij de Prenatal.

Bedankt voor de reactie.

5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Gewoon net zo lang puzzelen en proberen tot je de - voor jou kind- juiste combi hebt gevonden.

Bij ons was dat de difrax fles met de M speen erop totdat mijn zus (wonend in Amerika) mij een paar kleine flesjes opstuurde. Die speen paste ook op de difrax fles en daar ging het nog beter mee.

Volgens mij bestaat dit probleem ook al jaaaaaaren tenminste als ik mijn vader zo hoor want die moest ook steeds op stap voor nieuwe spenen voor mijn (oudere) zus. Min puntje toen was dat je er zelf gaatjes in moest prikken.
    Hij kan er nu nog over mopperen, dan prikte ik een gaatje en dan was het te klein en daarna was het weer te groot en kon ik weeeheer naar de winkel nieuwe titten halen. :D

Groetjes Anita

6. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    mijn oudste deed altijd heel lang over de fles, maar met een snellere speen, sliep die daarna nietmeer en huilde. dus toch maar weer op de "langzame" speen. bij hem hielp alleen de dental speen.

de andere 2 hebben borst, en bij de jongste heb ik ook de avent fles en speen voor het gekolfde, gaat prima

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik gebruik nog steeds een 1 speen dit was omdat hij heel veel darmkrampen had. Hij doet ongeveer 20 a 25 min over een fles als ik een 2 speen doe verschikt hij zich met het leven

Share This Page