Overgestapt van cerazette naar mylan, zwanger?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Nine008, Nov 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nine008

Nine008 Lid

Sep 16, 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds gister overgestapt van de cerazette (BV pil) naar de gewone combi pil mylan. Ik was vaak ongesteld en toen ik begon met de Mylan was het dag 2/3 van m'n menstruatie (wel weinig steeds). Volgens de apotheek kon ik gelijk overstappen zonder consequenties. Nu hoorde ik later dat ik weldelijk de eerste zeven dagen een condoom moet gebruiken.. We hebben vanavond nog gemeenschap gehad, al schat ik de kans klein in vrees ik toch een beetje.. Net een kleine van 4 maanden
    Hoe groot is mijn kans? Lijkt me niehiel omdat ik toch de pil slik steeds met hetzelfde doel.. Of is een MAP noodzakelijk?

Sorry als ik het hier plaats en dit is niet de bedoeling..

2. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

Dec 9, 2009
    916
    1
    16
    Alleen als je op de eerste dag van de menstruatie begint is hij meteen veilig. Anders moet je inderdaad een week met condoom vrijen.... Maar ja, je bent nu een week verder. Acht de kans wel klein, maar ja je weet het nooit haha. Het enige wat een map doet is je eisprong 7 dagen verder tillen. Dus dan zou je ei minimaal op dag 10 plaats moeten vinden, en dat is best vroeg. De meesten redden dat al niet. Succes! :)

3. maan

maan Lid

May 30, 2010
    98
    0
    6
    apothekersassistente
    Rotterdam
    Mylan is een fabrikant...

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Normaal gesproken heb je bij de cerazette geen stopweek en kan je dus zo van de ene strip op de andere strip overstappen. In principe zou het geen risico mogen betekenen.

Share This Page