Hallo, Ons zoontje van 6 weken drinkt uit de avent fles met speen 0 We hebben al eens één maatje groter geprobeerd, maar die ging net te snel dus terug naar speen 0, maar nu valt hij steeds binnen de 10 minuten al in slaap.Bij het cb kregen wij het advies om de 3standen speen te proberen, deze hebben we vandaag gekocht, maar lees nu overal op internet dat deze pas wordt gebruikt bij pap Wanneer hij in slaap valt begint hij te jengelen en huilen, maar wil wel gewoon zijn fles en gaat heel gulzig proberen te drinken en trappelen met beentjes. Toen hij net geboren was deed hij met pauze maximaal 15 minuten over zijn fles, en nu hij wat ouder is 20 tot 25 minuten zonder pauze. Hij weegt nu 5,1 kilo en bij het cb zeiden ze dat hij minstens 5x150cc op moet drinken, maar omdat hij in slaap valt komt hij soms 100cc per dag tekort, is dit echt zo erg? Hij groeit, plast en poept goed dus ben zelf vrij nuchter, maar omdat ze dit zo zeiden op het cb ga ik twijfelen. Komt dit iemand bekend voor, en wat hebben jullie gedaan of raden jullie mij aan? Groetjes
Als hij goed groeit en poept en plast zou ik me niet teveel zorgen maken... Wat betreft de speen, als hij gulzig wil drinken en daarbij met z'n voetjes spartelt lijkt het eerder of hij er niet genoeg uit krijgt (of niet snel genoeg naar zijn mening). Misschien toch nog eens een andere speen proberen? Misschien lukt het nu wel nu hij weer wat ouder is.. Ik gebruik ook de Avent flesjes/spenen, de 0 ken ik niet, wij zijn hier begonnen met 1 maar mijn dochtertje van nu 10 weken drinkt nu met de nummer 2 omdat ze uit mijn borsten een redelijke melkstroom gewend was en ze heel zielig ging kijken en soms huilen bij nummer 1.
Ik zou me ook niet zo'n zorgen maken als je kindje goed groeit. En de 3 standenspeen is waarschijnlijk geen succes en gaat nog sneller dan de nummer 2 die je al eens hebt geprobeerd. Maar je sou eventueel de eerste helft met de kleine speen kunnen doen en het laatste deel met de grotere? Maar als je kindje gewoon goed groeit en dus iets minder binnenkrijgt, dan zou ik niet proberen en het lekker zo laten.
hier hielp het altijd ( zowel met borstvoeding als later met flesvoeding) om zn voetje een btj te krieblene tijden shet drinken...of een btj "ruw "over zn bolletje te aaien... zo blee fhij wakker
De 3 standen speen is echt nog niet geschikt voor zo'n jong kindje, die gaat veeeeel sneller als de fase 2 speen van avent. Lukt het om hem tussendoor te verschonen, of zn sokjes uit te trekken en hem wakker te houden? Hij drinkt niet slapend door? En anders dus gewoon een 6e voeding op de dag, om die 100cc te compenseren?