Hi! Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een brusje, nu ben ik vorige maand voor het eerst weer ongesteld geworden. Ik geef op dit moment nog borstvoeding en heb geen flauw benul wat mijn cyclus is. 14-10-2014 was de eerste dag van mijn menstruatie, en ik ben nu nog niet ongesteld geworden. Het zou natuurlijk een zegen zijn als het meteen de eerste ronde raak is, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat mijn cyclus nog verward is. Wanneer kan ik het beste testen?
Lastig te zeggen... Weet je wanneer je je eisprong hebt gehad? Zo ja, zou ik vanaf daar rekenen.. zo niet, tsja... Je kan het wagen, maar als die wit blijft kan het ook je cyclus zijn die nog niet op orde is. Lastig om te zeggen vind ik.
Ja ik vind het dus ook heel lastig. Wij gebruiken geen ovulatietesten, willen graag eerst gewoon zonder 'druk' proberen en dat ik niet constant bezig ben met zwanger worden. Ik weet dus ook niet wanneer ik m'n eisprong heb gehad. Er is natuurlijk een kleine kans dat ik zwanger ben, maar ik vind het zo lastig om te bepalen wanneer ik kan testen.
Heb je ook niks met je afscheiding gemerkt? Toen ik er nog niet mee bezig was viel het me wel altijd op dat er bepaalde momenten in de maand waren waarop ik echt slijm afveegde. Nu ik me aan het verdiepen ben begrijp ik dat dat het slijm rond je ovulatie is. Misschien dat je je dat nog vaag herinneren kan? En anders voor de zekerheid van een lange cyclus van bijvoorbeeld 32 dagen uit gaan? Wat in zou houden dat morgen je NOD zou moeten zijn en dan zou je eventueel nog tot maandag kunnen wachten met testen ofzo als er nog niks doorgebroken is?
Ja er zijn twee momenten geweest dat ik iets meer slijmerigere (sorry) afscheiding heb gehad. Ik wacht gewoon sowieso dit weekend af en ga nergens van uit. Liever iets langer wachten met testen dan te vroeg. Bedankt voor jullie berichten