Vraag

Discussion in 'Voeding' started by Belly34, Mar 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Belly34

Belly34 Actief lid

Jan 29, 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik vraag me af maken jullie je kindje wakker voor een fruithapje of fles of groeten.
    MIjn dochter krijgt om 6.30 de fles 180/6 en gaat meestal weer om 8uur slapen tot 10.30 en soms als ze heel moe is wat langer. Maar ik maak haar niet wakker nog voor een fruithapje.
    En geven jullie je kindje gelijk dan de fles of laat je ze eerst even nog zitten/box.
    Mijn dochter krijgt 5 flessen van 180/6 maar drinkt deze niet allemaal leeg

Gr Desi

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb mijn dochter alleen in de eerste 2-3 maanden wakker gemaakt, daarna zat ze zo goed in ritme dat wakker maken niet meer nodig is.. ze is wakker. De enkele keer dat ze niet wakker is, is ze duidelijk niet lekker en dan laat ik haar slapen.

Wel zijn wij pas met 6 maanden begonnen met vaste voeding en met 4 maanden zat zij op 4 flessen

3. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Nee ik heb mijn dochter nog nooit wakker gemaak voor een voeding, laat maar lekker slapen.
    Heb eerst op verzoek borstvoeding gegeven tot 4 maanden en toen op verzoek de fles gegeven en bijvoeding en ze is vanzelf in een ritme gekomen en dat ging vrij snel.
    Soms wijkt dat af omdat ze slaapt maar dan schuif ik gewoon alles wat op.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb mijn kinderen bijna nooit gewekt voor een voeding. En die keren dat ik het wel deed kreeg ik er spijt van: ze hadden dan nauwelijks trek dus er ging maar weinig in, en het beetje ritme dat ze hadden lag gelijk in de war.

Als ze net wakker waren en ze wekten de indruk trek te hebben, gaf ik wel gelijk een voeding. Maar als dat niet zo was, konden ze rustig even spelen.

5. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij maken ons dochtertje niet wakker voor fles of fruit of groente. Hier alles op verzoek.
    we blijven wel onze volgorde aanhouden, maar de tijden verschillen per dag. Hier is het met 6 mnd:
    -fles
    -fruit
    -fles
    -groente
    -fles
    soms een late avondfles of nachtfles.
    Ze laat veel tijd tussen haar flessen overdag nu ze goed hapjes eet. ze wil gewoon niet elke 4 uur een fles.
    Alleen na de nacht geven we direct na het wakker worden een fles. Verder op de dag kijken we gewoon wanneer ze honger heeft. Dit kan direct na het slaapje zijn, maar ook bv een half uur of uur erna.

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij zijn ook pas na 6 maanden heel rustig begonnen met bijvoeding, ik maakte mijn zoon er nooit voor wakker maar omdat hij al 7 maanden was toen het meer dan 3 hapjes werden was hij automatisch al wat vaker en langer wakker.

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

onze zoon was ook altijd eerst een tijdje wakker om te spelen met ons of gewoon in de box na een verschoning. dan kreeg hij een flesje en ging weer naar bedje.

8. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    in het begin hebben we haar niet wakker gemaakt.. Inmiddels is gebleken dat op verzoek voeden hier niet werkt dus we hebben een redelijk vast schema. Als ze slaapt, maak ik haar dus wakker maar 9 van de 10 keer is ze al wakker..

Voor fruit of groenten maak ik haar niet wakker, alleen voor de flessen..

9. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier nooit voor iets wakker gemaakt. Slapen gaat hier voor alles; als ze honger heeft wordt ze vanzelf wel wakker.

10. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hier is de regel ook nooit wakker maken
    alleen op de dagen als ze naar de creche gaat
    maak ik haar soms 's morgens wakker
    maar meestal wordt ze zelf al wakker

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb mijn zoontje ook niet veel wakker gemaakt, zeker niet na de 1e paar maanden.

We zijn pas met 5,5 maand begonnen met bijvoeding. Als hij eens wat langer sliep, dan verschoof ik alles naar achteren (dus fruit en fles allebei later) of ik verhuisde het fruit (fles om 11.00 direct na wakker worden, en fruit een uurtje daarna).

Share This Page