Een maand of 2 geleden zag ik wat zwarte spikkeltjes op onze slaapkamer muur. Het gaat hier om muur die aan de buitenkant van het huis grenst. Inmiddels is het zich gaan uitbreiden en zitten er nu behoorlijk wat donkergrijze plekken op de witte muur. Heb wel van dat schimmelspul van HG ofzo gehaald. Dit ga ik er morgen opdoen en zet lekker alles open boven zodat de lucht eruit kan, maar...daar los ik natuurlijk het probleem niet mee op Wie o wie heeft dit ook gehad en hoe hebben jullie het opgelost en/of op laten lossen? Door wie zou ik dat evt moeten laten doen? Een schilder/stucadoor ofzo? Oja...het is een koopwoning
het beste kun je het voorlijmen (speciale lijm, die kun je bij de bouwmarkt kopen) en dan opnieuw witten. door die lijm krijg je nooit geen schimmel meer. Dat heb me laten wijs maken in ieder geval.
Ik zou in ieder geval de buitenmuur impregneren zodat de regeninslag minimaal is. Dan de binnenmuur eerst schoonmaken en dan met albastine (schimmelwerend) verf de muur opnieuw verven. Zo hebben wij het gedaan! En weg schimmelplekken, en ze kwamen ook niet terug!