Heeft jullie kleintje een favoriete knuffel?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Polletjepiek, Jun 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Heeft jullie kleintje een favoriete knuffel of tutje oid?

1. Ja, dat is erg belangrijk (waarom)

2. Nee, maakt niet uit

3. Anders:....

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Heeft jullie kleintje een favoriete knuffel?
    Ons dochtertje niet, er ligt wel een knuffeltje in haar bed, al vanaf het begin, maar als ie er niet zou liggen zou het ook niet erg zijn denk ik. Ze zuigt wel graag op haar duimpje.

Nou vroeg een vriendin er laatst naar en die zei: "Nou dan zal ze er binnenkort wel mee moeten beginnen."(vaste knuffel)

Is het erg als ze zich niet aan een bepaalde knuffel gaat hechten? En hoe zou ik dat dan kunnen stimuleren? Meer knuffels in bed ofzo?

2. voske

voske Actief lid

Nov 15, 2007
    228
    0
    0
    volgens mij hoef je je nergens zorgen over te maken hoor. Als je dochtertje haar duim heeft en daar genoeg aan heeft is het prima toch? Ik heb vroeger ook veel geduimd en had ook geen lievelingsknuffel.

Mijn zoontje heeft wel een favoriete knuffel, maar wij proberen hem juist niet zo afhankelijk van een knuffel te maken. Als hij straks niet meer kan slapen als hij zijn knuffel niet heeft zijn we verder van huis!

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik denk dat je kindje het zelf aangeeft als ze een knuffel wil. Het ene kind zeult de hele dag met een bepaalde knuffel en de ander geeft er niks om, dat is helemaal niet erg.

Bij Emma ligt er vanaf haar geboorte al 2 knuffels in bed. Een poppetje die mijn moeder heeft gemaakt en een klein schildpadje die ik had gekregen van mijn man na de bevalling. Ik weet niet of ze er zonder kan slapen, ze liggen er altijd.

4. grietje

grietje Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,918
    0
    0
    Zou me er geen zorgen over maken, lijkt me juist fijn! Hier wel en favoriete, en zonder gaat hij niet slapen. Heel vervelend want we hebben er maar 1 en ik kan er geen bij vinden.

5. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Julie heeft ook geen favoriet. De ene dag is een Bumba-knuffepopje helemaal in de gratie, de volgende dag sleept ze weer met een ander beest rond. In bed hebben we altijd dezelfde beer staan, en haar knuffelmuisje. Datzelfde muisje hebben we ook voor haar op het KDV voor als ze gaat slapen.Ik dacht dus dat ze wel aan die twee gehecht zou raken, maar dat is niet echt zo.
    Ik heb zelf wel een favoriet (zo'n leuke gestreepte aap), dus die mag altijd mee als we gaan wandelen :). Soms vind ik het wel stiekem een beetje jammer dat ze geen favoriete knuf heeft, vind het altijd zo schattig staan..!

6. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Hier wel een knuffel maar of die nou echt favoriet is geloof ik nog niet zo. Hij is zowiezo alleen voor in bed, wordt nergens anders mee naar toe genomen tenzij ze gaat logeren. Op het kdv heeft ze precies dezelfde knuffel, geeft wat herkenning van thuis.
    Zelf heb ik vroeger nooit een knuffel gehad, mijn man trouwens ook niet.

7. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Ja, Valerie heeft een favoriete knuffel.
    Overigens krijgt ze deze alleen tijdens het slapen gaan.
    Ik hou er niet echt van om zo'n knuffel overal mee heen te slepen.
    Zonder deze knuffel valt ze ook moeilijker in slaap.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Lala is hier een tijd haar 'best friend' geweest, maar verder mist ze hem niet echt meer wanneer hij ergens in de speelgoedbak ligt. Later was het een muis maar die heeft ze naar beneden gegooid vanaf het balkon en heeft een nieuw onderkomen gekregen bij de kindjes van de buren van de 1ste etage :p, nu loopt ze weer rond te zeulen met haar popje maar die liefde kan ook zo weer over zijn.

9. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    1,871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    haar duim daar is ze verzot op ze heeft er al eeltplekjes op zitten van dat gezuig

10. kieke77

kieke77 Actief lid

Jul 5, 2008
    467
    7
    18
    Zoonlief heeft al vanaf hij een maand of 3 was een favoriete knuffel, een tutlap konijn, ligt alleen in bed en als hij naar dokter,cb gaat of als we een heel eind moeten rijden.
    Anders gaat het konijn als het aan hem ligt overal naar mee naar toe.
    Hij slaapt met het konijn voor zijn hoofd, zonder konijn slaapt hij niet.

Je vroeg een reden waarom een kind een knuffel, duim etc nodig kan hebben. In ons geval merken we aan mijn zoon dat het om veiligheid gaat en zo nu en dan geborgenheid. Als hij een prikje krijgt of onderzoeken kan hij er echt geborgenheid en herkenning in zoeken. En hij praat ermee in bed en in de auto. Dus echt een vriendje

11. Dana

Dana Niet meer actief

mijn meisje heeft wel een vaste knuffel in bed maar als die in de wasmachine zit en ik stop een ander knuffeltje in haar bed dan vindt ze dat ook prima, sterker nog, dan blijft ze langer wakker omdat ze er mee speelt (= nieuw dus interessant)

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter heeft een konijntje. het waren er 2 maar eentje is ze er verloren. vind dit wel erg belangrijk. het is haar alles, haar troost, haar vriend, haar veiligheid en geborgenheid. zonder nijn gaat ze niet slapen, het liefst gaat hij overal mee naar toe, leest hem voor, gaat op zijn eigen potje. het is haar kleine baby.

knuffel is niet meer schoon te krijgen, oren zijn al enkele keren terug genaait en er hangt een luchtje aan

13. Juud

Juud VIP lid

Nov 21, 2006
    9,608
    0
    0
    Wij hebben wel bewust voor beide kindjes een knuffeltje vertrouwd gemaakt, voor bijvoorbeeld logeerpartijtjes of op het KDV. Ik stopte die knuffels de eerste weken steeds in mijn BH als ze wakker waren. Ze wreven daar echt helemaal mee in het gezichtje, als ze gingen slapen.

Nu zijn ze inmiddels lang een keer gewassen, maar ze blijven favoriet. Ze kúnnen denk ik best slapen zonder, maar ze hebben er gewoon veel plezier mee. Oudste babbelt al hele verhalen met 'hondje' in bed. En op KDV biedt het nog altijd troost op verdrietige momenten.

Neem de knuffels nooit mee op straat. Ze zijn puur voor in bed of binnen bij ziek-zijn of verdriet. Ook als we ver weg gaan met de auto gaan ze mee, maar blijven uiteindelijk in de auto. Veel te bang dat ze kwijt raken. En hou eerlijk gezegd niet zo van dat gesleep met knuffels over straat. Fopspeen mag hier ook alleen in bed, of bij verdriet/pijn. Maar daarna ook weer meteen weg.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier heeft hij nooit omgekeken naar knuffels

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik had een favoriete knuffel wel fijn gevonden zodat ie echt een maatje heeft als ie uit logeren gaat. Maar helaas maalt ie er niet zo om. Ik geef hem wel altijd de knuffel mee die in zijn bed ligt, maar zelden pakt ie het beest vast ;)

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nijntje is hier grote favoriet. In bed ligt een Nijntje met een lapje, die is toch wel heel fijn om mee te slapen. We zorgen dus dat overal zo'n Nijntje ligt (bij, kdv, opa & oma, oma, uit logeren)
    Ik denk dat het trouwens ook zonder Nijntje wel gaat! Maar hij knuffelt dat ding helemaal dood. Nijntje blijft trouwens wel in bed! (behalve als ie ziek is)

17. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

Jun 14, 2008
    686
    0
    0
    mijn dochtertje heeft Knorretje als tutlapje..ze sleept dat ding aoveral mee naar toe...erg schattig...we hebben er ook een aantal van want was het lapje bijna elke dag..
    Ze heeft het tutlapje al erg lang als favo knuffel....

18. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Wij hebben een knuffeldoekje (schaapje van happy horse), daar is hij helemaal weg van. Maar die blijft overigens wel alleen in bed hoor. Wil hem niet in de woonkamer, of mee naar buiten enzo. Voor op het kdv hebben we dezelfde gekocht (eerste was een kadootje). Maar zoontje is gek op alle knuffels. Bij hem in bed ligt ook nog een groot blauw konijn met zijn naam en geboortjenaam op de oren. Daar is hij ook weg van.

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Hier zeker een favo knuffel, zijn ooievaar, genaamd Oes.
    DIt is vanzelf gekomen eigelijk, en sinds wij door hadden dat het ZIJN knuffel was, hebben we er gelijk een heleboel bij gehaald, en de Oes iedere week in de was gedaan.
    Hij is gelukkig dus niet gehecht aan een Oes, als er maar een Oes is dan is hij blij!

20. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Ohwja, het is voor ieder kind anders, het is een troots, het ene kindje zoekt dat in zijn/haar duim, de ander met een knuffel, weer een ander de speen.

Share This Page