Wat ik me afvroeg: geven jullie je kleintje wat extra vocht met dit weer? En wat geef je dan? Ik geef Esmay tussendoor wat slokjes water uit de fles, + 10 cc extra water bij de voeding... Alleen het water wil ze niet altijd hebben!
Een beetje diksap aanmaken in een sapflesje? Zie dat je kleintje al bijna 4 maandjes is en vaak staat er op ranja/diksap vanaf kindjes vanaf 4 maandjes gewoon een klein beetje diksap mengen met water zodat er wat smaak aanzit.. Ik geef met dit weer wel extra vocht (zo'n 150cc) omdat hij erge dorst heeft en zin in wat koel drinken ipv een warme fles melk.. Ook drogen ze idd sneller uit omdat ze ook veel zweten met dit weer
Kan ook in een gewoon flesje hoor maar bij de Kruidvat en Hema enzo hebben ze voor rond de 2 euro kleine sapflesjes waar al een speentje bijzit. Ik gebruik een apart flesje voor sap zodat ik de melkfles en sapfles apart hou. Ook is een sapflesje een stuk kleiner en makkelijker hanteerbaar en kunnen ze na verloop van tijd zelf vasthouden omdat het minder lomp is dan een gewone fles
Ik geef nu gewoon fruithapje als extra. Dat bestaat namelijk ook bijna volledig uit vocht. Dus 4 flessen van 210/230cc en dan het hapje van wat zou er in zitten ? 100cc ofzo extra. Lijkt me wel voldoende
Ja Esmay krijgt ook fruithapje (op advies van HA en KA voor haar ontlasting) een paar hapjes maar toch heb ik het gevoel dat ze nog wat extra's zou moeten hebben, ben veel te bang dat ze anders uidroogt ofzo, zal haar natuurlijk niet teveel geven maar toch wel een beetje extra!
Ik lees even mee. vandaag 20 cc water gegeven en dat dronken ze goed. diksap zal ik eens naar kijken maar is niet perse nodig omdat ze water ook wel drinken
ik lees ook even mee... Quinn lust niks anders dan z'n flesvoeding al het andere drinkt hij echt niet...ik geef hem nu met het warme weer gewoon wat meer flesvoeding dan normaal want het andere krijg ik er gewoonweg niet in. Heb al diksap geprobeerd..siroop,ice-tea, water,roosvicee maar meneer blijft bij zijn melkje
herken het nu gelukkig niet meer en drinkt ze werkelijk alles behalve water ... Wij deden vorig jaar zomer 100 ml koudwater en 1 schepje of half schepje opvolgmelk ...
Als een kindje dorst heeft gaat hij wel drinken. Wij bieden ons meisje de hele dag door wat water aan in een apart flesje (of tuitbeker). Onze meid is een hele lastige met eten en drinken, maar als ze dorst heeft drinkt ze gewoon water! (al is lauwe rooibosthee de absolute favoriet) (ons meisje is uitgedroogd geweest met 6 mnd (dit heeft er ingehakt bij ons!), maar ons is onlangs door de arts verteld dat we het los moeten laten het drinken --> als een kindje dorst heeft drinkt het wel water!)
als het kind dorst heeft drinkt het echt wel... maar je kan ook wat lauwe thee geven , en ik deed nooit aparte flesjes. Zie de nut er niet van in.. extra water toevoegen aan de flessen op een lepeltje wat water geven laten sabbelen op een ijsklontje..
Wij hebben het op zo een jonge leeftijd nooit gedaan, altijd voldoende gehad aan de borstvoeding (en evt kunstvoeding) dat ze gewoon op verzoek kregen. Voor alle drie de kindjes hier pas extra vocht in hun tweede zomer. De jongste is begin april geboren, die eerste zomer had ze dus echt nog geen ander vocht nodig, komende zomer (nu dus) staat er gewoon een beker water voor haar klaar, evt wat thee, en op dit moment (ivm ziekte) krijgt ze elke dag wel iets van een sapje aangeboden waar ze een paar cc's van drinkt. De oudste twee zijn van eind september en waren dus al wat ouder toen de eerste zomer kwam, maar in die zomer hadden hun nog niet echt behoefte aan ander vocht, dat kwam pas later en sinds die tijd staat er gewoon de gehele dag een beker water/thee voor ze om te drinken.
ik geef tim bij elk eetmoment een tuitbeker met water en een beetje diksap. Je kunt ook overal wat meer water aan toevoegen: aan de fles melk, fruitpapje, groentenhap (dan is het iets smeuiger) ik zit erover te denken om straks voor tim zelf waterijsjes te maken met water en een beetje diksap. (hij heeft vanavond een beetje gehad van papa's raketje. vond hij heel lekker maar ook heeeeel koud )