wie heeft de tip? (luiers)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jaja23, Apr 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    1,740
    0
    0
    hallo.

ik heb efe een vraag kwa luiers.

mijn zoontje heeft echt atijd de luiers van pampers maatje 4 waar ik echt heel tevreden over ben!
    nu is het zo meneer is nu al 4 ochtenden helemaal doorgelekt wakker geworden.
    de rest van de dag lekt hij nooit door en kwa gewicht 11,5kilo zou hij nog makkelijk in deze luiers moeten passen!

hebben jullie een goude tip welke luiers goed zijn voor de nacht?

(oja heb ook 1x jumbo luiers gehad maar daar lekte hij bij iedere luier door) ik heb nogal een grote plasser volg mij haha.

gr jaja

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Waarom probeer je geen 4+? Irem heeft overdag 3, maar 's nachts ook 4, gewoon omdat zo'n maatje 3 het niet redt 12 uur.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wasbare luiers van bamboe! Ik gebruik heeeeel soms wegwerp luiers (kruidvat, maat 4 ) en 's nachts houd de wasbare luier met overbroekje het 10x beter als wegwerp.

Bamboe Luiers : Babybum.nl

4. Bri

Bri Niet meer actief

Voor 's nachts kun je dan de 4+ proberen. Deed ik ook bij mijn zoontje toen hij zo 1,5 jaar oud was. Dan nóg lekte hij wel eens door, maar ze nemen toch meer plas op dan maat 4.

(doorlekken is het woord niet; de plas komt er aan de bovenkant 'overheen', dus het buikje van z'n romper werd nat, het kwam niet letterlijk door de luier heen zetten)

5. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

Jul 8, 2008
    719
    0
    0
    ik had hier ook altijd pampers bij de eerste en ook bij de 2de tot ze vernieuwd zijn toen vond ik ze niet meer fijn voelen klam aan als ze geplast hebben en toen ben ik voor het eerst overgestapt naar kruidvat luiers en ik wil nooit geen anderen meer tuurlijk verschilt t per kind maar is mischien het proberen waard

6. Maia

Maia Niet meer actief

@jaja: dylan en fleur wegen denk ik hetzelfde, wij gebruiken 4+ en nu hebben we geen problemen met doorlekken. Heb je dat al geprobeerd?

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Hier ook kruitvat luiers ook een paar keer pampers geprobeerd maar dan voelde hij ook vaak klamig aan dus voor mijn mannetje lekker kruitvat luiers :)

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Pampers lekker hier ook door. Mijn dochter is een buikslaapster. Overdag gebruik maatje 4 en 's nachts 4+.
    Ik gebruik vaak kruidvat 4+ of Aldi 4+. Die van de C1000 houden het de ene keer wel, en de andere keer niet.

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij hebben dat ook periode gehad en 5 soorten luiers geprobeerd niks hielp afdoende. toen ben ik hem voordat ik naar bed ging gaan verschonen in zijn slaap. maar dat lukt ook niet altijd even goed. op een bepaald moment gaan ze minder flessen drinken en toen was het ook weer over.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Bij ons was het lekken over toen we over zijn gegaan op Aldi luiers. Ik moet daar dan speciaal naartoe want ik doe daar nooit boodschappen. maar deze luiers zijn super goed.

11. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    1,335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik gebruik voor overdag de c1000 luiers die vind ik echt fijn (en nog eens goedkoop ook)
    maar voor snachts echt pampers hoor, ze plast heel veel dus heeel vaak lekt ze langs de luier heen volgens mij houdt geen enkele luier dat tegen.
    nu voor snachts 4+ en dat gaat heel goed , tenzij ze een fles eerder wil dan valt ze weer in slaap en houdt die dat dus niet, gaat het over de rand heen en is ze nat.
    heb ook wel eens gelezen dat sommige mensen de luier andersom om doen maar heb het eigenlijk zelf nooit geprobeert

12. misa

misa Niet meer actief

Ik zou gewoon een 4+ of 5 kopen. Mijn zootnje lekt snachts ook vaak door (slaapt op de buik) en heeft nu al een 4 aan! Hij is 4 maand... :)

13. misa

misa Niet meer actief

Maar we zijn nu overdag wel met de kruidvat luiers begonnen!

14. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pampers is sinds kort 'verbeterd'. Sindsdien lekken ze hier ook altijd door. We zijn maar overgestapt op Huggies...

15. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,780
    18,927
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik ben ook erg tevreden over de Aldi-luiers. Ze houden plas en poep beter binnen dan de pampers. En ze hebben niet dat vieze luchtje dat ActivFit wel heeft.
    De luier met de beste pasvorm is natuurlijk een beetje afhankelijk van de bouw van je kindje. Je zou dus eens een ander merk kunnen proberen of inderdaad 4+

16. Ik heb het hier ook een aantal keer gehad, zoontje is ook een buikslaper. Ben overgestapt naar 4+, 5 was nog te groot en het lijkt te werken.

17. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    ik heb geen goede tip, maar ik heb wel gemaild naar pampers met een klacht over de "verbeterde" luiers want ook hier lekt het ineens door, voelt het klam/vochtig aan en/of loopt de plas er 's nachts overheen. Ben benieuwd wat de reactie is.

18. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ TUPP: kun je me misschien vertellen hoe de Aldi luiers vallen? Zijn ze breder dan de Pampers? Of met welke ander merk luiers zijn ze vergelijkbaar? En wat kosten ze (+hoeveelheid per pak)? Mijn zoon heeft heel snel last van uitslag, dus twijfel om over te stappen, maar hoor wel vaak positieve verhalen over de Aldi-luiers, vandaar mijn vragen!

19. jaja23

jaja23 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    1,740
    0
    0
    hallo.

iedereen bedankt voor de tips.

heb gist toch maar de 4+ gekocht en hij is niet doorgelekt! super eindelijk een schoon ventje! haha

thanks

Share This Page