Hallo, Ik heb een vraagje, deze week is het bij mij duidelijk geworden dat ik een geplande keizersnee krijg, alleen wat moet je dan allemaal meenemen? Je verblijft dan langer in het ziekenhuis en je kindje natuurlijk dan ook. Ik weet dat er veel topics zijn over de vluchttas, maar daar staan dingen in die je nodig hebt voor 1 nachtje en niet voor bijv. maximaal 5. Moet je ook nog extra dingen meenemen voor je kindje? Misschien een beetje vroeg om me hierover druk te maken, alleen wil het graag op papier hebben voor als het zover is Alvast bedankt voor jullie antwoord!!
ik zou wat extra kleertjes voor de baby meenemen en extra pyama voor jezelf. Kijk, je man gaat toch heen en weer naar huis, dus die kan ook gemakkelijk nog wat extra spullen meenemen als het nodig is.
@Sijke, ja dat is waar, alleen hij heeft waarschijnlijk alleen maar die 2 dagen vrij en voor de rest niks! Daarnaast is het ziekenhuis 30 minuten rijden met de auto.
ik ging een nachtje slapen om uit te rusten en dat draaide uit op een spoedkeizersnee en toen moesten we 5 dagen blijven. Voor iedere nacht een schoon t shirt,je zweet veel na de bevalling. Schoon ondergoed dat niet strak zit, dat is niet lekker bij je wond. Joggingbroek, slippers/sloffen. Shampoo. Op de kraamkamer mocht mijn mann blijven slapen,gelukkig had ik ook iets schoons voor hem mee! maar na 2 dagen moest hij naar huis. Onze kleine man had het zwaar gehad en moest op de couveuse afdeling blijven aan de toeters en bellen. Dan hebben ze graag omslag rompers en pakjes uit 1 stuk.Dat gaat makkelijker met de snoeren. Uiteraard de maxi cosi Ik had ook nog mijn voedingskussen mee, gelukkig want in het ziekenhuis hadden ze er niet veel. En met een wond en welwillen knuffelen/voeden is best pijnlijk en met een kussen erop minder. Bij mij heeft de ruggeprik er nog 36 uur ingezeten na de geboorte. Die nacht heb ik veel pijn gehad en heeeel erg koud, gelukkig hadden ze dekens opgewarmd in een oven, zalig! sochtends moest ik douchen, au au au,maar wel lekker! dan komen je darmen ook weer op gang en moet je heeeeel veel winden, je schaamt je rot,maar de verpleging is blij, dat betekend goed nieuws, maar zo zag ik het niet Omdat ik de eerste dagen niet mobiel was heeft mijn man de eerste luiers, badjes en het aankleden gedaan, jammer voor mij, maar voor hem was het super! Je hebt wat minder krammhulp,maar meestal krijg je door de keizersnee er weer 2 dagen bij. Ik vond het erg pittig en herstelde langzaam, maar ik had al door weeen 3 nachten niet geslapen en was volledig uitgeput. Ik was tot 9cm gekomen maar toen viel timo's hartje steeds verder weg en was de beslissing snel genomen. Ik denk dat je bij een geplande keizersnee wel veel sneller zult herstellen. Succes meiden,en vraag maar raak Miek Je zou bijvoorbeeld ook thuis een extra stapel kunnen neerleggen met spullen die nodig zouden kunnen zijn.
@Miek, bedankt voor je antwoord! Daar kan ik wat mee! Ik had dan nog wat vraagjes, moet je voor je kindje ook dingen meenemen zoals luiers, hydrofielluiers, spuugdoekjes, billendoekjes, badspul, badcape etc? Die van het voedingskussen vind ik een goed idee, want ik wil bv geven!
het ziekenhuis heeft verder alles wat je noemde, ook eventuele flesvoeding. Ik wilde borstvoeding geven maar helaas lukte het niet. Je kan van die voedingsshirts kopen die je kan open klappen bij je borsten, dan hoef je je niet uit te kleden, erg praktisch, zeker met je wond en ook voor de kou. Ze hebben er ook kolfpompen, vaak voor allebei tegelijk, kan je je direct een koe voelen hahaha. Ik was erg blij met mijn voedingskussen, die hadden ze er amper dus ik hoefde niet steeds te bedelen Miek
Oke, dankje! Dat scheelt al slepen Zag me al aankomen met een enorme koffer Dat is fijn om te weten! haha en dat van dat koe gevoel zal ik ook wel meemaken! Vooral als het aan allebei de kanten tegelijk is! Ik wil bv sowieso proberen, als het echt niet gaat dan idd fv
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat je wel een beetje die lijst aan kan houden van de vluchttas. Hoelang moet je vaak blijven na keizersnede? Ik denk dat je voornamelijk een pyama aan hebt. Dus neem er een stuk of 3 mee, veeeeeel onderbroeken, en wat meerdere setjes (stuk of 4/5) voor de baby, stuk of 4/5 paar sokken, badjas, setje lekker zittende kleding, bh's, boek/tijdschrift, mp3-speler, telefoon (en zie lijsten in de andere topics). Je partner kan ook altijd wat meenemen de volgende dag: want hij moet vaak toch naar huis. Succes!