Sorry, ik moet echt even van mij afschrijven ik zit er vandaag helemaal doorheen, ik huil bijna met mijn zoon mee. Ik heb een geweldig, lieve, mooie, goedlachse ( als hij niet huilt) huilbaby. Cb zegt dat ze echt respect voor mij hebben hoe kalm ik al 14 weken ben, dat ik alles goed doe. Kinderarts heeft niks geconstateerd die vind ook dat ik het allemaal goed doe. ( deed ik maar niet "alles" goed dan was er nog ruimte voor verbetering.) Vandaag is na 14 weken de dag aangebroken dat ik er even helemaal doorheen zit. Het is ook de eerst dag dat ik hem een half uur heb laten huilen zonder naar hem om te kijken. Ik ben daar zo tegen, maar bijna iedereen zei doe dat nou vaak huilen baby's zichzelf in slaap. Niet dus, het werd alleen maar erger. Mijn zoon is nu 3 maanden oud en weegt al 8(!) kilo. Hij wilt niet liggen in bed, hij wilt niet op schoot liggen nee ik moet met hem staan en wiegen. Dat was voor kort prima totdat ik sinds een week last krijg van mijn bekken. Ik heb een draagzak maar daar wilt meneer helemaal niet in. ( sorry ik weet even niet de naam van de draagzak) Vanaf 6 uur is hij wakker en tot nu toe heeft hij bij elkaar opgetelt 1 uur geslapen. Ik ben op dit moment hopeloos opzoek naar ervarings verhalen, tips eigenlijk gewoon iets wat mij er eventjes doorheen helpt. Ik weet dat het huilen op een gegeven moment vanzelf over gaat, maar we zijn al bijna in week 15. Helemaal vergeten te vertellen hij had/heeft het KISS syndroom maar de behandeling heeft geen zode aan de dijk gezet.
Ben je wel bij een, ik vermoed, osteopaat geweest met veel ervaring op het gebied van KISS? Want er kan zo ontzettend veel verschil zitten in behandelaars. Hoe gaat het qua voedingen? Geef je bv of kv? Draagdoek al geprobeerd? Merk je iets qua reflux en/of koemelkallergie? Ik tag @Averlhach, @Shakes en @Vero0504 maar alvast
Pfff wat mega heftig zeg... Misschien toch naar een andere osteopaat gaan? Woon je toevallig in midden van het land? Ga naar meneer Mohr in Ede. Echt 1 van de beste van het land!
Nee wij hebben gekozen voor een manuele fysiotherapeut. Het gekke is de rotaties kan hij nu allemaal goed maken en hij ligt ook niet meer in ee halve maanvorm dus lichamelijk gaat het echt beter! Ik geef flesvoeding. Het is vanaf het begin afaan al een ontzettende grote en zware baby geweest dus we hebben op dit moment nutrilon forte. Ik merk totaal geen verschil. Voedingsschema ( rol je vanzelf een beetje in merk ik) de eerste fles tussen 06.30 en 07.00 daarna om 10.00 dan tussen 13.00 en 14.00 dan tussen 17.00 en 17.30 en de laatste fles tussen 21.00 en 21.30. Eigenlijk moet ik bij elke voeding rekken anders komt hij al te vroeg. Hij drinkt 5 keer 180 met soms zelfs extra water. Draagdoek ook al geprobeerd, is geen succes. Hihi bedankt dat je ook andere optrommeld! Ja mijn man trekt het gehuil helemaal niet dus hij doet het huishouden en ik onze zoon. Nee helaas niet.
Mijn zoon was ook een huilbaby en 1 van de grootste oorzaken daarvan was oververmoeidheid. Inbakeren heeft hier erg goed geholpen. Verder zou je idd een keer naar een osteopaat kunnen gaan.
Baby’s huilen niet voor de lol of zonder reden. De meest voorkomende problemen zijn kma, reflux en kiss. Kiss was je al mee bezig. Ik vind de flessen wel groot. Al eens geprobeerd om kleinere flesjes te geven? Dan kan je ook wat vaker en hoef je niet te rekken. Zorg dat de fles minimaal 15, maar liever 20 minuten duurt, ongeacht de hoeveelheid van de fles. Pas dan komt het signaal naar de hersenen dat je vol zit. En heb je aan de zuigbehoefte voldaan. Verder heb ik weinig verstand van flesvoeding, dus daar kan je je geen advies voor geven. Verder kunnen de leefregels voor reflux van @Averlhach veel rust geven, ook als je kindje geen reflux heeft kan het voor een kindje veel doen. En wat ben je dappere mama, dat je dit al bijna 15 weken volhoudt zeg! Je doet het top. En goed dat je het uitspreekt als het even teveel wordt. Heel begrijpelijk dat je dit gevoel soms hebt.
Klopt, het maakt het gewoon enorm frustrerend dat hij niet kan zeggen wat er is. Eerlijk? De 3e nacht in het ziekenhuis wist ik dat er iets niet klopte, opeens begon hij heel veel te huilen. Ik dacht dit is kma. Huisarts zegt dat het niet zo is, kinderarts zegt dat het niet zo is ( zonder te testen) dus ik dacht f*ck jullie allemaal ik koop zo'n geweldig dure pot speciale flesvoeding, maar due geweldige lieve zoon van mij dacht bekijk jij het maar met die voeding. Na 30 cc stopte hij ermee en weigerde verder te drinken. Je hebt gelijk het zijn grote flessen, maar hij is al 65 cm lang en 8 kilo zwaar. Kleine flesjes doen juist het tegenovergestelde hij word dan nog veel onrustiger omdat zijn lichaam bezig is met "genoeg" eten te vragen en willen. Soms zit hij nog op 6 flessen van 150 cc en dan is hij echt een stuk onrustiger. Dus ik ben van mening dat dat juist averechts werkt bij hem. Dank je wel! Uiteindelijk stopt het van zelf zullen we maar denken.
Heb je al eens geitenmelk geprobeerd? Bij het kindje van een vriendin van mij was dit de uitkomst. Zij heeft nu een hele vrolijke baby.
Ooooo, zo vermoeiend! 2 van mijn 3 kinderen zijn/waren huilbaby's/-dreumesen. Die huilden ook alleen maar niet als ze aan het drinken waren of als ik met ze wiegde. Bij de derde kwamen we er achter dat hij KMA had. Die melk is inderdaad niet te drinken, dus ik snap wel dat je kleintje het niet nam. Vaak raden ze aan om over te mengen. Eerst 1 schepje forte vervangen door een schepje pepti, dan 2, dan 3, enz. Dat ze rustig kunnen wennen aan de smaak. En als ze dan helemaal over zijn, moet je het nog wel een weekje de tijd geven (al was het bij mij binnen 24 uur al duidelijk dat het hielp). Achteraf denk ik dat mijn oudste ook KMA had, maar ja, daar valt nu niets meer over te zeggen. Hooguit ging ze veel harder groeien toen ze rond de kleuterleeftijd vrijwel geen melk meer dronk. Ik zou het dus evt. nog uitproberen, als ik jou was. Maar dat gezegd hebbende, bleven ze bij mij sowieso wel prikkelbaar tot hun 3e verjaardag ongeveer. Gevoelig van binnen en gevoelig van buiten gaat bij veel kindertjes samen, begreep ik...
Dat is wel goed idd. Lastig zeg. Ook jammer dat de draagdoek/zak niet werkt. Hier werkt het namelijk ideaal, de eerste 9 weken heeft ze overdag zo’n beetje alleen maar daarin geslapen. Nu slaapt ze steeds vaker zelf (13 weken nu), maar als het haar niet lukt, pak ik de doek en slaapt ze binnen 5 minuten. Als ik te lang wacht wordt ze onrustiger en komt ze ook in de draagdoek moeilijker in slaap. Denk dat je met het slapen wat rust nog kan vinden. Heb je buikslapen al geprobeerd?
Heb je een goede draagzak? (dus niet een van de bekende grote babymerken) Draagconsult geprobeerd om erachter te komen waarom hij niet gedragen wil worden? Heb je al geprobeerd of hij op zijn buik wil slapen? Hier is dat overdag een oplossing gebleken tegen de onrust. Vaste regelmaat zul je inmiddels ook al wel geprobeerd hebben? Lijkt me heel heftig en zwaar! Ik word al wanhopig als hij een kwartiertje huilt en ik hem niet getroost krijg...
Ja alleen dat heeft hij gelukkig niet. Ik denk zelf eerder aan kma. Maar de huisarts zegt dat dat het niet is terwijl het cb zei dat dat nog wel eens een optie kon zijn. In maart hebben we weer een afspraak bij de kinderarts dus ik ga een test eisen. Ja we hebben een Tula dus die zou goed moeten zijn. Ik heb niet het idee dat hij graag op zijn buik wilt slapen hij vind op zijn buik liggen en het hoofd optillen altijd wel heel leuk maar als ik hem dan helemaal wil laten liggen op zijn buik verstijft hij. Ja na de fles is het luier verschonen, knuffelen, zelf spelen en na een uur (incl fles) is het tijd om naar bed te gaan. Althans Haha, hij laat merken dat hij moet word maar slapen ho maar. Ik kan mij voorstellen dat je er naar een kwartier gek van word. Het is gewoon niet fijn als je kind huilt en al helemaal niet als het nog niet duidelijk kan maken in woorden wat er aan de hand is!
Je hoeft geen test te eisen bij de kinderarts. Op deze leeftijd kan je helemaal niet testen. De enige manier om kma vast te stellen, is door eliminatie en provocatie. Dus koemelk schrappen uit dieet door dieetvoeding te geven, en dan kijken of het helpt. Op welke manier heb je reflux uitgesloten?
Ik zou inderdaad ook willen weten hoe reflux uitgesloten is. Echter ben ik ook nieuwsgierig waarom jij aan kma denkt en wat artsen als reden noemen dat het dit niet kan zijn. De grote van een baby, een gewicht zegt mij eigenlijk vrij weing. Ja, je kan daarmee de geadviseerde hoeveelheid berekenen. Echter meestal bedenkt men dan gelijk grote flessen en zo min mogelijk. Net als op de verpakking staat. Ik vind leeftijd veel meer zeggend, omdat je hiermee naar de natuurlijke maaginhoud kan kijken. En dan schrik je als je bedenkt dat je 200cc geeft in een maag die van oorsprong veel kleiner hoort te zijn. Maar goed, eerst de 2 vragen; - waarom geen reflux - waarom wel kma
Daarvoor ben ik ook bij de arts geweest want ik dacht aan reflux of kma. Waarom? geen idee, gewoon een gevoel denk ik. Ook al zegt de arts dat het niet zo is neem ik wel de leefregels in acht wat betreft reflux. Zijn bedje is bij het hoofd einde verhoogt, ik geef hem bijna rechtop te drinke, en laat hem dan een half uur rechtop zitten. Hij spuugt eigenlijk nauwelijks en als hij spuugt heb ik een flesje met koud water ( was een tip van de manuele fysio) om te zorgen dat als hij wel pijn heeft het "geblust" word. Ik heb sterk het idee dat het helemaal geen pijn doen want hij geeft er niks om als hij spuugt en dat is bijna nooit. Wel heeft hij vaak de hik. Kma, tja de derde nacht in het ziekenhuis ging het helemaal "fout" ik gaf namelijk de eerste week borstvoeding en opeens ging de verpleegster hem bij voeden met nutrilon "omdat hij honger had" Hij had ook echt honger want in mijn borstvoeding zaten geen voedingstoffen door de bloedarmoede ook bleek dat uit 1 borst echt bijna niks kwam. 5 cc maar. Op de 1 of andere manier is mijn gedachten kma en meerdere in mijn omgeving zeggen dat. Dat zou dan wel heel toevallig zijn. Over de grootte van de flessen, ja dat klopt, maar ik heb anders een kind wat nog onrustiger is en daar pas ik echt voor aangezien hij al zo ontzettend veel huilt.
Wat jammer dat je zo'n slecht advies gekregen hebt over bv Dat er geen voedingsstoffen in je melk zitten, is een mythe. Zelfs mama's in ontwikkelingslanden hebben voldoende voedingsstoffen in hun melk. En dat je op dag 3 'slechts' 5cc (hoe is dat trouwens gemeten? Kolven is niet aangeraden en zegt niets over je werkelijke productie) had is niet eens abnormaal, omdat je bv nog op gang moet komen en een baby dan ook niet veel meer nodig heeft, zolang je maar elk uur aanlegt zoals een babylijfje eigenlijk wenst. Maar goed, daar ben je niets mee. Ik snap ook niet hoe je uit die situatie afleidt dat het kma is?
Welke dieetvoeding heb je toen zelf gekocht, als ik vragen mag? Ik ben het eens met @Shakes, wat jammer dat je slecht advies hebt gekregen over borstvoeding i.p.v. dat er direct een IBCLC lactatiekundige voor je is ingeschakeld Dat had de eerste stap moeten zijn, niet Nutrilon. Maar ja, daar heb je nu weinig aan natuurlijk