KMA en 1e verjaardag. Wat voor taart voor mijn meisje???

Discussie in 'Voeding' gestart door shampoo, 13 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    #1 shampoo, 13 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2010
    Over een paar weekjes wordt onze meid 1 jaar. Bij een eerste verjaardag hoort een grote taart met veel slagroom waar onze dochter zich op mag uitleven :D. Alleen wat moet ik nu? Ze krijgt last van dingen met koemelk (diarree en eczeem). Ik ben vandaag bij de bakker geweest om te vragen of ze voor mij een taart kunnen maken zonder koemelk. Dit kon niet... Zelf maken zonder koemelk is ook niet te doen. In ieder geval de slagroom volgens mij niet.
    Mijn man zegt dat het voor 1 keer vast geen kwaad kan om een klein stukje gewone slagroomtaart te eten. (Volgens hem is het toch maar een mini-stukje), maar mij zit het dan toch niet lekker. Heel de tijd goed opletten of er nergens koemelk in zit en dan nu gaan geven.
    Soja hebben wij tot nu toe nog niet gegeven. Dus ik vind het ook een beetje eng om dit opeens te geven...

Hebben jullie tips of een idee?

Alvast bedankt!

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.459
    36.394
    113
    Je kunt het zeker zelf wel maken hoor. Kijk maar eens rond op dit forum:

www.deleukstetaarten.nl

Je hoeft natuurlijk niet met marsepein aan de gang te gaan enz, maar er staan ook veel recepten voor koemelkvrije taarten.

Ik zou juist op haar verjaardag niet iets met koemelk geven, zou toch heel sneu zijn als ze daar last van krijgt.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Ik weet niet hoe erg je dochter KMA heeft, maar ik zou het niet doen.
    Ons zoontje reageert al als iets sporen van melk bevat of kan bevatten.

Zelf bakken en dan geen slagroom. Of eens bij een andere bakker vragen.
    Hier een recept om zelf te bakken. Die heb ik ook van iemand gekregen omdat ook ik mijn zoontje een taart wil geven om in te meppen. Maar wil niet het risico lopen dat hij iets van koemelk binnen krijgt.
    ingredienten:
    200 gr zelfrijzendbak meel
    5 eetlepels suiker (+_ 50 gr)
    40 gr boter (van het merk wayang is zonder melk)
    1 zakje vanille suiker
    50 ml. water
    200 ml water of eigen voeding aanmaken als melkvervanger
    mespuntje zout
    1/2 zakje bakpoeder

Optioneel:
    4 desertlepels cacao

roer alle droge ingredienten door elkaar, prak dan de boter er door tot het een gladde massa is. doe hier beetje bij beetje de vloeistoffen bij.

doe dit in een (ronde) cake blik en bak het in een voor verwarmde over 30 min. op 200 gr.

Als je het zonder cacao bakt, is een laagje geprakte banaan er erg lekker tussen of een room laagje van boter met poedersuiker door elkaar geprakt. ook kun je een mokka taart maken, je neemt dan de vanille cake, en maakt een mengsel van boter, oploskoffie en poedersuiker (hoe veel van wat ligt er erg aan wat je lekker vind) snij de cake dan door de midden en doe een laagje van het mengsel er tussen en er op.

4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Zelf een appeltaart maken zonder koemelk, en dan soyaslagroom kopen en erop doen, de reformwinkel en volgens mij ook de eco winkel hebben dit. Het is kant en klaar geklopt te koop, of in een spuitbus.
    zo ziet het er uit:

5. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wij gaan zelf een taartje maken voor hem met opvolgmelk.

Deel Deze Pagina