Overgeven door keelontsteking?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Speklapje, 7 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speklapje

Speklapje Actief lid

6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hoi

Onze zoon van 4 begon gister ineens over te geven. Vanaf de middag al heel erg hoesten. Hij heeft afgelopen nacht de hele tijd gehoest.
    Vanmorgen naar de arts. Zijn longen klonken goed maar zijn keel bleek goed ontstoken. Hij liet me even kijken en ze zijn flink gezwollen en er zit beslag op.
    Maar nu vraag ik me af komt het overgeven daar door? Hij heeft ook ni echt eetlust.
    Of zou het een buikgriep erbij zijn?
    Diarree heeft hij niet...

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Buikgriep heerst wel heel erg, dus zou dat niet zomaar uitsluiten. 4 van ons zijn vorige week aan de beurt geweest.
    Overgeven door keelpijn lijkt me niet, maar het kan natuurlijk wel komen door veel hoesten.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter gaat ook vaak spugen als ze flink moet hoesten.
    En van veel slijm en snot dat in je maag terecht komt kun je misselijk worden.
    Buikgriep heerst inderdaad ook.

4. Speklapje

Speklapje Actief lid

6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ja dat is inderdaad het gekke!
    Zowel de arts als de apotheker zeiden dat dat kon komen door de zwelling in zijn keel.... heb nu antibiotica dus ik hoop dat hij gauw opknapt!
    Maar door het spugen had ik niet verwacht dat hij een keelontsteking zou hebben....

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.382
    10.328
    113
    Als je wat gevoelig bent kun je ook door het vele hoesten ook sneller overgeven. Onze uk heeft dat ook, zijn kokhalsreflex zit nog steeds vrij hoog en heeft sneller de neiging om te spugen. Als hij veel hoest zetten we snel een fijn gesnipperde ui op zijn kamer, luuf op zijn borst/rug en voeten.

Als hij een keelontsteking heeft snap ik dat hij geen honger heeft, daarnaast is het ook heel onaangenaam om te slikken omdat alles zo dik voelt.
    Ik zou ijsjes geven voor de verdoving/slinken en vocht. Verder waar hij zelf om vraagt. Bouillon, thee etc

6. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ja hoor, mijn zoontje begon zijn flinke verkoudheid altijd met spugen in bed. Van het hoesten.
    Vorige maand zijn zijn keel amandelen eruit gehaald ;)

Deel Deze Pagina