hoi, Onze zoon van 24 maanden slaapt dramatisch, altijd al zo geweest. 3-8x wakker per nacht, al 2 jaar lang. Overigens hebben we hier al veel aan geprobeerd te doen en gaat het nu weer best aardig met 3x wakker zijn tussen 21u en 7u. Wat altijd wel goed ging was het in slaap komen. Tot nu dus, hij gilt echt hysterisch. Zowel bij het middagslaapje als s avonds. Vandaag van 12 tot 13u af en aan gegild, hij is moe, ik breng hem met het normale ritueel naar bed en zodra ik weg loop begint het, hysterisch! En steeds als hij even stil en bijna in slaap is begint het weer. Om 13u maar uit bed gehaald en om 15u er weet in omdat hij helemaal op was van de slaap. Maar weer gillen, vreselijk! Gelukkig sliep hij nu wel na 10 minuten. Straks maak ik hem maar weer wakker omdat het anders vanavond drama is.
Hoi hoi, Wat vermoeiend! Zulke slechte nachten en dan overdag ook nog drama. Je vraagt niet echt om tips in je topic en weet ook niet zeker of ik goede tips heb, maar mijn dochter is even oud en wat ik bij haar merk is: - structuur, niet alleen het bedritueel maar de hele cadans in de dag: ontbijt, binnen spelen, naar buiten, lunch, slapen, naar buiten, avondeten, slapen. Als ik daarvan afwijk, heeft ze het moeilijk....alhoewel ze over het algemeen erg goed slaapt. - veel beweging, dus zelf lopen, ravotten in de speeltuin etc. Anders is ze gewoon niet moe genoeg. - gezond / suikerarm eten. Hier ben ik mee begonnen omdat ze iets te zwaar was (oeps), en ik merk dat ze meer energie heeft, meer beweegt en rustiger is. Misschien heb je er niets aan hoor en wilde je gewoon even je verhaal kwijt... Sterkte iig, hopelijk is het een korte fase en krijg je snel meer rust. Slaapt je oudste wel door inmiddels?
Bij mijn weten niet, geen symptomen. Pas nog naar HA geweest vanwege luchtweginfectie en die heeft ook even naar oren gekeken maar niets gevonden.
Hoi, Ik werk 3 dagen per week en hij gaat 2 dagen naar een gastouder, zon strak ritme gaat dus niet lukken. Daarnaast lijkt het me vreselijk om zelf ook aan zon vast ritme vast te zitten. Hij gaat altijd tussen 12 en 13 naar bed. Meestal 12.30. S avonds altijd 20.00 en zelfde ritueel. Dagen zijn aardig voorspelbaar op zich. Hij slaapt niet beter of slechter na een dag bij gastouder. Als hij bij opa en oma slaapt doet hij precies hetzelfde.
Wat als je boven gaat rommelen? Dat was nog iets wat een beetje hielp. Snachts was hij ook vaker wakker en hielden we een vast ritueel aan, een slokje water, liedje, kusje en muziek aan. Nu is hij 3.5 en sinds een half jaar dat het goed gaat. Tot 2.5 was het slapen vreselijk, vanaf 2.5 ging het steeds beter. Misschien slaapt hij teveel? Wanneer we hem te lang lieten slapen waren de nachten erger.
Zou het een opleving van verlatingsangst zijn? Gaat hij ook zo huilen als je even bij hem blijft? Dat hielp bij mijn dochter toen wel toen ze twee was; ze had zo'n projector met sterretjes en dan bleef ik bij haar tot de sterretjes uitgingen (ik kon de tijd instellen). En dan was het goed.