Zoon kan teveel eten niet aan

Discussie in 'Voeding' gestart door Isis26, 14 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Mijn zoontje eet altijd eerder dan wij omdat zijn papa later thuis komt en hij dat niet trekt. Ik geef hem dus eerst zijn zijn eten om 18:00 en dan rond 19:00 eten wij. Hij krijgt dan altijd wat van ons en zo eet hij toch een beetje mee. Als wij patatjes eten dan krijgt hij soms ook een patatje. Als ik hem er 1 geef eet hij het op. Laatst gaf ik hem er 4 in zijn boordje. Hij eet het dan niet op maar gaat er mee spelen. Patatjes van het bordje en weer op het bordje enzovoort. Na 15 min is hij klaar met het verplaatsen van de patatjes en dan gaat hij weer spelen.

Vanmiddag hadden we visite en toen had ik plakjes worst op tafel gezet en drie in zijn bakje die dan voor hem zijn. En weer gaat het niet zijn mond in maar gaat hij ermee spelen. Als ik hem 1 geef dan gaat het goed. Alleen ging dat deze keer niet omdat de worstjes voor ons ook op tafel stonden en hij moet leren dat hij dan daar niet mag aankomen. Dat gaat erg goed moet ik zeggen. Zodra hij meer eten ziet dan vergeet hij het eten haha...

Herkenbaar?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoe oud is je zoontje?

3. Isis26

Isis26 Niet meer actief

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nou als je 1,5 bent is het niet zo raar dat je liever de wereld ontdekt dan aan het eten slaat. Het hangt een beetje van het kind af maar het gedrag wat je beschrijft komt op mij heel normaal over. Met een paar dingetje kun je spelen, één ding kan je in je mond stoppen. Vrij logisch eigenlijk.

5. adi

adi Niet meer actief

Ja maar als hij om 18.00uur al gegeten heeft, begrijp ik wel dat ie geen patatjes wil eten om 19.00uur of begrijp ik het verkeerd?
    Daarnaast is het natuurlijk een leeftijd dat kindjes lekker moeilijk gaan doen over eten.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb begrepen dat je zolang je één frietje geeft het goed gaat maar als het er meer zijn dat meneertje dan gaat spelen. Lijkt mij niet vreemd met 18 maanden.

7. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Hij is een alles eter dus een hele maaltijd om 19:00 gaat er wel in hoor haha. Meestal eet hij paar stukjes vlees of groente mee maar soms dus ook paar patatjes (hooguit 5 stukjes). Vind het ook niet erg dat hij ermee gaat spelen hoor, schijnt allemaal beter te zijn maar was gewoon benieuwd of het herkenbaar gedrag is.

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Mijn zoontje heeft ook moeite met een te groot aanbod eten, maar hij speelt er dan niet mee. Hij propt gewoon letterlijk alles naar binnen tot kokhalzen aan toe en dan nog een beetje aanduwen...

Dus in zekere zin herkenbaar, maar met een ander effect ;)

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Slim kind dat patat en worst laat liggen!:D

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

tot je het één voor één doet... :D soort dispenser!! :D

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Komt op mij heel normaal over. Je kunt maar één tegelijk in je mond doen en kauwen, en tja wat moet je met de rest die er ligt? Spelen dan maar. Logische conclusie hoor als je anderhalf bent.

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hm lezen is moeilijk he dames ;) Bij het aanbod van 1 patatje eet ie deze op. Bij het aanbod van meerdere patatjes eet ie niets (dus ook niet 1 en de rest niet).

Maar goed, ik vind de conclusie van Cygnet wel logisch klinken :) Het is niet herkenbaar overigens, maar ik zou me er zeker niet druk om maken.

Deel Deze Pagina