Hoi Dames, Gisteren en vandaag overviel mij in de ochtend ineens een sterke vlaag misselijkheid en moest ik overgeven, tijdens het autorijden gelukkig zat mijn vriend op de bijrijdersstoel en had ik een zakje bij me, dus het is wel goed gekomen. Maar morgen zit ik alleen in de auto en ik ben zo bang dat het weer gebeurt!! Bij de vorige zwangerschap moest ik ook in de ochtend overgeven, maar dat gebeurde altijd nog thuis. Iemand ervaringen hiermee? Tips of tricks?
Tja, ik had dit ook (maar dan de hele dag) en ik zag geen andere keuze om niet meer auto te gaan rijden. En als ik écht ergens heen moest dan vroeg ik iemand met mij mee en liet diegene rijden. Drama.
Het is wel gevaarlijk om zo te rijden. Want je hebt niet meer je volle aandacht bij het verkeer, maar bij het vinden van noodstop-plekken voor het geval je moet overgeven. En wat als er nergens even plek is om over te geven? Je kunt dan moeilijk plotseling op de rem gaan staan en stil midden op de weg gaan staan met al het verkeer overal. Je zou kunnen overwegen om via je huisarts iets te vragen voor de misselijkheid/overgeven waarbij je nog wel mag autorijden.
Ik had een emmer op de passagiersstoel met een vuilniszak erin. Moest ik overgeven dan zette ik de auto aan de kant met gevarenlichten aan en gebruikte de emmer. Dan de vuilniszak een slag om zijn as draaien, zodat ik een schone bodem weer had zodat ik nogmaals kon gebruiken. En vaak kon ik het zonder over te geven halen....en die emmer gaf me rust ook. Maar het is regelmatig voorgekomen dat ik kotsend op de vluchtstrook stond. Sterkte!!
@Be Happy ik weet dat het gevaarlijk kan zijn om zo te rijden, maar ik heb zakjes bij me om het daar in de doen, dus een noodplek is niet altijd nodig. @Panter een emmer met een zak is een goede tip! Thanks!