vanaf wanneer voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bar, 12 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ik vroeg me af vanaf wanneer je je baby kan voelen. Ik voel wel altijd allerlei gerommen en bubbeltjes enzo in mijn onderbuik, maa rik vroeg me af vanaf wanneer het mogelijk is om je kindje te voelen?

en hoe kan je dat gevoel omschrijven? wat voel je dan?

2. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik voelde hem voor het eerste met 19 weken en dan begint het meestal ook rond de 20 weken, rond de 28 weken voel je echt dat hij/ zij gaat stampen

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mn dochter voelde ik voor het eerst met 17 weken, deze met 13 weken (en een paar dagen)

4. jongemoeder

28 jun 2006
    80
    0
    0
    adm. medewerkster
    flevoland
    Ik heb gister mijn wondertje voor het eerst gevoeld, het is net of er een vlindertje in je buik zit wat tegen je buik aan vliegt, soort zenuwtrekje. Dat ik het voelde , voelde ik meteen dat het het kindje was dat kon niet anders en later voelde ik het nog een keer en vanmorgen weer. Maar het gevoel deed mij gelijk beseffen dat het het kindje was dus het moet het wel geweest zijn!!!!!

5. rachelle

rachelle Lid

4 jul 2006
    65
    0
    0
    goh jongemoeder,

dat is vrij snel of niet? ik wacht maar af.....
    lijkt me super om dadelijk het bewijs te voelen, ipv wachten tot je bij de vk geweest bent!!! ik ben ook elke keer alert op wat ik voel, maar voel nog niets aparts, ik ga er gewoon van uit dat het nog 5 weekjes duurt voordat ik iets voel, dan valt het altijd mee ;) !!

gr. rachelle

6. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    Ik voelde mijn hummeltje vrij laat omdat de placenta aan de buikwand zit. Nu met ongeveer 22 weken voel ik echt dat hij beweegt. Het zijn net scheten die je laat in een natte badpak!! hahaha

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hoe ik het het snelste voel ik trouwens helemaal plat liggen en dan je hand wat drukken op de plaats waar je kindje ligt. Ik voel dan vaak in ieder geval wel wat gedraai en gedoe... Ik lig soms zo hele avonden op de bank

8. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    jullie voelen het ook al vroeg zeg... ik hoop ook dat dat bij mij ook zo vroeg wordt.. Ik voel af en toe ook of er een vlinder in mijn buik zit.. allerlei gekriebel enzo... Maar dat kan mijn kindje toch nog niet zijn???

9. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik voelde de kleine ook vanaf 13 weken. Inderdaad, als kriebeltjes aan de binnenkant van je buik. Als het echt je kindje is, ga je het nog veel vaker voelen!

10. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Vanaf 13 weken kriebelde het af en toe al in mijn buik, een kietelig gevoel net boven mijn schaambeen dus te laag om van mijn darmen te komen.
    De laatste dagen werd het gekriebel wat meer gefriemel en vandaag voelde ik voor het eerst schopjes!
    Ik wist vanmiddag eerst niet goed wat ik voelde, maar realiseerde me al snel dat het ons hummeltje was. Wat een grappig gevoel en wat kun je blij worden van zoiets kleins!

Groetjes, Wendy

11. kim en maikel

kim en maikel Bekend lid

19 jun 2006
    572
    0
    0
    moeder
    lieshout
    hoi hoi
    Ik ben nu bijna 20 weken en ik voel men kleintje helaas nog niet.
    Er is me wel verteld dat men baarmoeder heel diep ligt en dat het daarom bij mij wat langer duurt. Maar ik kan nie wachten tot ik men kleintje ga voelen.
    Groetjes kim

12. ukkie2007

ukkie2007 Lid

26 jul 2006
    55
    0
    0
    Ik heb een voorliggende moederkoek..
    Dus ik heb vorige week voor het eerst uk gevoeld..
    En nu bijna niet :(

13. Matrix

Matrix Actief lid

11 sep 2006
    161
    0
    0
    Vanaf 15 weken heb ik het een keer per ongeluk gevoeld, heel licht gekriebel aan de binnenkant van je buik, alsof er een veertje tegenaan kwam.

Vanaf 18 weken ben ik regelmatiger gaan voelen.
    Vanaf 20/22 weken voel ik het echt iedere dag behoorlijk. Ik ervaar het als 'n hartkloppingen gevoel maar dan in je buik.

14. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik denk dat ik hem/haar ook al heb gevoeld. Zeker weten doe ik het niet. Het voelde als belletjes in mijn buik

15. fenniet23

fenniet23 Actief lid

22 jul 2006
    405
    0
    0
    Receptioniste
    Meppel
    Ik heb de kleine ook al eens gevoeld, net of er een luchtbelletje in je buik knapt!! Maar ik voel hem nou niet echt meer, ja af en toe. Maar volgende week maandag weer naar de VK en dan zullen we het wel weer zien en horen.

Dikke kus Fennita

16. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    ik voel nog niets......

Deel Deze Pagina