Mijn zoon van 15 maanden heeft toen hij in bed lag overgegeven. Gelukkig hoorde ik het meteen door de babyfoon en was ik nog wakker, want echt zijn hele bed en slaapzak zaten onder. Zo zielig voor hem. Nu dacht ik, misschien heeft hij koorts, maar de temperatuur was 36 graden. Hij zat ook heel erg te bibberen en was heel wit. Terwijl het op zijn kamer toch 19 graden was en hij sliep onder de deken met een slaapzak. Zou het eten hem gewoon dwars gezeten hebben? Of kan hij ook ziek zijn door de ondertemperatuur? Ik maak me een beetje zorgen omdat hij zo veel moest overgeven.
Jeetje wat vervelend zeg. Een beetje ondertemperatuur (want dat is het echt) is niet zo erg zolang het niet lang duurt. Temperatuur hem straks gewoon nog even en goeie kans dat de temperatuur al aardig bijgetrokken is. Overgeven is een heel natuurlijk reactie. Er kan iets dwars hebben gezeten, iets niet lekker zijn gevallen etc etc. Maar met overgeven zijn kinderen het daarna meestal helemaal kwijt en knappen dan snel op. Hou je kindje een beetje in de gaten. Zolang je kindje alert is (natuurlijk als hij wakker is en niet slaapdronken ...) en voldoende drinkt, is er meestal weinig aan de hand. Vertrouw je het toch niet, bel de HAP. Die zijn er voor! (ook om ongeruste mama's gerust te stellen!)
Cygnet, bedankt. Hij zat ook zo te bibberen en het was zielig om hem zo in zijn bedje te zien zitten met die viezigheid. Ik heb hem even lekker opgewarmd, hij ligt nu in bed maar slaapt niet. Ik kijk zo inderdaad nog even of de temperatuur is bijgetrokken.
ze hebben bij mij uitgelegt in het ziekenhuis als een baby ziek is dan gaat de tempratuur naar beneden wij krijgen koorts en gaan nar boven bij babys werkt het andersom .. dus ff in de gate houden
Toevallig eergister met mijn zoon van bijna 13 maanden gehad.. Zaterdagochtend ineens overgeven(heeft hij nog nooit gedaan) met een temp van 36, fles er ook meteen uit(het viel te proberen haha) en daarna nog een keer overgegeven. Toen lekker laten slapen en daarna een witte cracker/knijpfruit en water gegeven. Vanaf toen heeft hij alles weer binnengehouden en verder was er niets aan de hand! Wat het geweest is..? Echt geen idee.
Vandaag heeft Juliën spuitluiers en koorts dus ik denk dat het een aanzet is geweest naar een griepje. Bedankt voor jullie reacties.