Mijn jongste slaapt 2 keer op een dag maar de laatste dagen wil hij in de middag absoluut niet meer slapen. Alleen in de ochtend kan ik hem onmogelijk tot 12 uur wakker houden. Bekend probleem? Van 12:30 tot aan de avond is gewoon veels te lang voor hem en als hij in de ochtend vroeg wakker is dan is tot 12 uur ook veels te lang. Iemand tips?
Als je hem laat slapen, wanneer hij moe is, hoe zou zijn slaapritme er dan uitzien? hoe laat staan jullie 's ochtends op? gaat hij naar de opvang of is hij bij jou de hele dag? We hebben hier op een gegeven moment ook gehad dat hij minderde met slaapjes, maar hij ging gelukkig 's avonds wel altijd slapen vóór we zelf gingen slapen. Als hij ergens v.a. 17:30 dreigde in slaap te vallen, hield ik hem wel even wakker. Gevaar was anders dat hij om 22:00 ofzo weer wakker werd om een paar uur wakker te blijven! Niet handig 's avonds laat Verder heb ik zijn ritme maar gevolgd om het niet te lastig te maken.
Ik zou me aan hem aanpassen. Als hij rond 11en moe word, dan proberen een broodje te geven endaarna lekker naar bed. Je zult merken dat hij vanzelf dat ritme wat verlegd..en pas tussen de middag naar bed hoeft. HIer deed ik soms ook nog eens een dagje 2x slapen ertussen, had hij soms even nodig
Hij gaat 2x naar het kdv, eigenlijk heb ik hem vanaf de geboorte laten slapen als hij aangaf moe te zijn. In de ochtend is hij altijd wel snel moe. Zijn schema is normaal 05:00 wakker en dan flesje en dan weer slapen 08:30 wakker 09:00 broodjes en fruit 10:30 slapen 12:30 wakker 13:00 eten 15:00 slapen 17:00 wakker 17:30 eten 19:30 slapen Nu wil hij zijn slaapje van 15:00 niet meer. Wellicht dat het tijd is voor 1 slaapje en dat we zijn slaapje moeten rekken tot 11:30 a 12:00