wanneer slaapritueel?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by suusje1979, Nov 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

Nov 22, 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Hi,

Ik vroeg me af hoe jullie dat doen.
    Doen jullie bij elk slaapje een heel slaapritueel?
    Of alleen na de laatste fles?
    En wat is jullie slaapritueel?

2. mommylove

mommylove Actief lid

Aug 9, 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ben ik pas echt begonnen met een slaapritueel vanaf een maand of 6 denk ik. Dit doe ik trouwens alleen 's avonds als ze echt de nacht in gaat zeg maar.

Eerst gaat ze in bad, tandjes poetsen, pyama aan en dan nog even lekker samen knuffelen op de stoel in haar slaapkamer. Tot voor kort kreeg ze dan ook nog een flesje, maar sinds ze die niet graag meer wil (ze sloeg hem steeds weg) ben ik nu begonnen met het voorlezen van een klein boekje. Daarna leg ik haar in bed, kusje, muziekmobiel aan en ze draait zich op haar zij en gaat lekker slapen.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

vanaf een maand of 2 - 3, en dan alleen voor het slapen gaan in de nacht dus incl omkleden enzo.

Ik merkte dat ze rustiger werdt als het voorspelbaar werdt als we de nacht in gingen.

Omkleden, aan de borst, knuffel, bedje in, verhaaltje, kusje en nachtlampje + zingende woezel aan en lamp uit.

Oja en ze heeft een knuffel die ze echt alleen in bed heeft. (Bedkroel)

4. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier had ze dat wel echt nodig...
    's Avonds hadden we al snel (automatisch) een ritueel: pyama+slaapzak aan, voeden bij ons op bed (schemer licht,weinig geluid), nog even knuffelen en dan in bed, instoppen, muziekje aan, welterusten en lamp uit.
    Dan sliep ze vrijwel altijd meteen in!

Overdag daarentegen was het drama! Zodra ze het matras raakte was het huilen huilen huilen... Van alles geprobeerd en gedacht, tot ik ineens bedacht om overdag steeds hetzelfde ritueeltje als 's
    avonds te gebruiken: met meteen resultaat!!
    Ik had altijd als 'richtlijn' met mezelf dat ze overdag minimaal 1 slaapje in haar eigen bedje moest doen.
    Uiteindelijk legde ik haar na de 1ste voeding 's morgens (6-7u) weer terug en dan sliep ze tot 9.30u of zo.
    Vervolgens deed ik dan het ritueeltje rond 12u.

Het is toch een kwestie van proberen en waar je kindje behoefte aan heeft. En dan proberen het twee weekjes vol te houden, zodat je kindje er ook aan kan wennen... Als je iedere 2-3 dagen wat anders gaat doen, word je kindje alleen maar onrustiger.

Share This Page