Overgeven en pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door diamond88, 7 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diamond88

diamond88 Lid

1 nov 2019
    47
    0
    6
    Vrouw
    Hallo . .
    Ik heb in me 3de strip dus overgegeven na het slikken van pil.
    Ik nam die in om 18:22. En 20u04moest ik overgeven. En had die avond nog gemeenschap met me man .
    Is er kans op zwangerschap of toch niet?

2. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    #2 Snoepjes, 7 feb 2020
    Laatst bewerkt: 7 feb 2020
    Lastig te zeggen. Heb je geen nieuwe ingenomen?
    Mij was altijd bekend dat binnen 3 a 4 uur na de pil overgeven, is een nieuwe innemen. Ik hield zelf altijd 4 uur aan voor de zekerheid.

3. diamond88

diamond88 Lid

1 nov 2019
    47
    0
    6
    Vrouw
    Nee heb geen nieuwe ingenomen.

4. Snoepjes

Snoepjes Fanatiek lid

26 mei 2018
    4.574
    3.940
    113
    Vrouw
    Hollandia
    Ik denk dat de kans vrij klein is, maar meer dan afwachten kan je niet doen. Als het gisteravond was, is het een idee om een MAP te halen.

5. diamond88

diamond88 Lid

1 nov 2019
    47
    0
    6
    Vrouw
    Is vorig zaterdag gebeurd . Vandaag zit ik in me eerste dag stop week .

6. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113

Ik vind dat je nog wel heel gedetailleerd weet wanneer je de pil genomen hebt en gespuugd hebt... En dan dezelfde avond nog seks..hmmm

Maar wat memmie zegt.. MAP is nog een optie
    En anders kun je nu toch niet anders meer doen als afwachten... En volgende keer iets eerder bedenken dat je nog een nieuwe pil kan nemen binnen 4 uur! ;)
    !

7. diamond88

diamond88 Lid

1 nov 2019
    47
    0
    6
    Vrouw
    Ik had seks voor ik had overgegeven . En na de inname pil .

En ja gedetailleerd. Ik kijk altijd tijdstip wanneer ik pil neem . En wnr ik ziek ben ' overgeven of diarree. Schrijf ik de aantal en de tijd op blaadje. Als ik naar dokter moet ' moest ik enorm ziek zijn ofzo . Dan weet ik nog hoeveel keer ik moest overgeven ofzo ' want ik vergeet kei veel. Volgend keer gelieve niet te vooroordelen zonder dat je iemand kent.ik ben iemand die gwn alles opschrijf t wnr ik ziek bent anders vergeet ik het .bij eventuele Doktersbezoek.
    Ik vroeg gwn iets waar ik nu mee inzit
    Tis vorig zaterdag gebeurd . Dus vandaag zit ik in mee Eerste dag stopweek

8. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Sorry, Geen veroordeling, gewoon constatering en een tip voor een volgende keer!

9. diamond88

diamond88 Lid

1 nov 2019
    47
    0
    6
    Vrouw
    Hh ok sory kwam mss ook wel raar over. .

10. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik zie nu hoe het als veroordeling kan klinken.. Was niet mijn bedoeling! Sorry, was echt verwonderd dat je dat nog allemaal zo gedetailleerd weet! ;)

Nogmaals, nu kun je niet zoveel meer doen als afwachten... Volgens mij zijn de kansen op zwangerschap klein, maar de kans is er altijd!

11. diamond88

diamond88 Lid

1 nov 2019
    47
    0
    6
    Vrouw
    HH ja nu Da ik het achteraf opnieuw heb gelezen klinkt het raar idd. Ma kben enorm vergeetachtig'

Idd zal afwachten zijn.

12. Fleurx

Fleurx Lid

14 mei 2019
    33
    1
    8
    Vrouw
    Als je doorslikt, geldt de regel van week 3. Jij bent zogezegd een pil “vergeten” in week 3, dus dan blijf je veilig als je ofwel een volgende strip begint, zonder stopweek ofwel de vergeten pil als dag 1 van de stopweek neemt. Als je geen van beiden gedaan hebt, is er een kans op zwangerschap.

13. diamond88

diamond88 Lid

1 nov 2019
    47
    0
    6
    Vrouw
    Kheb geen van beide gedaan . Ben nu in me 2de dag van me stop week. Normaal wordt ik dinsdag altijd ongesteld ' zal zien of ik het word

14. Fleurx

Fleurx Lid

14 mei 2019
    33
    1
    8
    Vrouw
    mijn gynaecoloog zei altijd dat je de bloeding in je stopweek niet mag beschouwen als een menstruatie. Het is een onttrekkingsbloeding en zegt volgens haar niets over wel/geen zwangerschap. Daarvoor dien je 2-3 weken na de onveilige seks een test te doen.

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    #15 RoGiJuLi, 8 feb 2020
    Laatst bewerkt: 8 feb 2020
    Door 1x de pil niet in te nemen (cq, overgeven na de pil) heb je niet direct een eisprong.
    Een ei doet er gemiddeld 14 dagen over om te groeien.
    Dat zou betekenen dat als die zaterdag er voor heeft gezorgd heeft dat er een cyclus is begonnen, je eisprong gemiddeld 14 dagen daarna is.

En aangezien je die zondag erna wel weer de pil hebt ingehouden (en dus niet hebt overgegeven) is de werking vaak nog prima van die vrijdag :).

Ik verwacht dat de kans op een zwangerschap nihil is.

Ps, ik snap er ff niks meer van. In oktober zei je de pil vergeten te zijn, in november wou je zo graag zwanger zijn. In december zeg je ineens sinds sept te zijn gestopt met de pil (huh, oktober een vergeten pil??) en nu zeg je weer aan de pil te zijn??!

16. diamond88

diamond88 Lid

1 nov 2019
    47
    0
    6
    Vrouw
    Om te antwoorden op je laatste vragen. Ja khad tijdje gestopt met de pil. Was enorm aan het ontpillen ook . Wou die tijd graag nog kindje . Maar met omstandigheden. Met tegenzin eigenlijk beetje de wens uitgesteld. Ben januari terug begonnen aan de pil. Daarmee .
    Is iets tussengekomen dat m voor deze jaar zeker nie past voor 4de momenteel .

Sory voor de verwarring. Hoop dat je me begrypt

17. Fleurx

Fleurx Lid

14 mei 2019
    33
    1
    8
    Vrouw
    Als ik jouw gedachtegang volg, dan snap ik niet waarom je bij een vergeten pil in week 1 bijvoorbeeld slechts 7 dagen na die vergeten pil niet veilig bent. Dan zou dat volgens jou 14 dagen moeten zijn. Dat is niet hoe mijn gynaecoloog het destijds uitlegde. Het duurt volgens haar geen 14 dagen voor je een eisprong zou krijgen.

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Maar 14 dagen is echt gemiddelde groeitijd.
    Je krijgt echt niet gemiddeld op dag 7 van je cyclus een eisprong.
    Als dat wel zo zou zijn dan duurt de gemiddelde cyclus geen 28, maar 21 dagen.

Hoe lang zegt jouw gyn dan dat een ei moet groeien? En telt jouw gyn wel vanaf cd 1 of pas vanaf cd 7 als bij de meeste vrouwen de ongi weg is?

Je mag er trouwens op googelen hoor :) (groeitijd ei).

19. Fleurx

Fleurx Lid

14 mei 2019
    33
    1
    8
    Vrouw
    De groeitijd kan inderdaad gemiddeld 14 dagen duren als je een natuurlijke cyclus hebt en dus niet aan de pil bent. Volgens mij ligt het anders als je de pil slikt, aangezien je daarmee je eigen cyclus "plat" legt en het de hormonen zijn die ervoor zorgen dat er geen natuurlijke cyclus meer is.
    Ik snap je redeneerwijze wel, dat je dus 14 dagen na de vergeten pil een eisprong zou hebben. Maar vraag me dan gewoon af waarom het niet zo in de bijsluiter zou vermeld staan :)

Deel Deze Pagina