ineens vechten tegen de slaap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dds, 7 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi mama's

Mijn dochter sliep vanaf 6/8 weken prima alleen. Slaapzak aantrekken, borst geven, naar boven, slaapliedje zingen, speen erin en heerlijk slapen. Maar helaas......sinds een week gaat het anders. Ze vecht tegen de slaap, huilt, slaat de speen uit haar mond enz. Ze is nu 4 maanden en 10 dagen. Overdag slaapt ze ineens ook veel minder, maar gelukkig is ze lekker vrolijk.
    Het avond ritueel blijft hetzelfde, maar nu gaan we om de 3/5 minuten naar boven om haar de speen weer te geven. Ze valt 30/45 minuten later pas in slaap.
    Is dit een fase?
    Pakken wij het probleem goed aan?

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    L. heeft dat poosje terug ook gehad.. gelijk vanaf zijn geboorte ging hij slapen na zijn laatste fles.. Toen begon ineens de ellende.. Huilen, krijsen, gillen en het vertikken om te slapen, wrijft in zn oogjes en gaapt als een grote.. Maar slapen? Nee hoor.. We zijn steeds na 5 minuten even gaan kijken, dan lacht hij je tegemoet.. als we weg zijn weer opnieuw huilen.. dan na 10 minuten weer kijken.. daarna weer na 10 minuten maar meestal was dat niet meer nodig.. Afgelopen weekend was het toppunt.. We hebben gelukkig volgehouden en sinds gisteravond gaat hij na zn fles vrijwel meteen slapen.. hij jammert nog wat, kom boven voor zijn speen en ga weer naar beneden, binnen 2 minuten slaapt hij..

beetje warrig verhaal geloof ik haha sorry:D
    Maar goed, wij doen hetzelfde als jullie, om de zoveel minuten kijken om te laten weten dat we in de buurt zijn..
    of het een fase is weet ik niet eigenlijk, maar heb het meer gehoord...

3. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron heeft het bij vlagen dat hij opeens per se niet wil slapen. Dat duurt dan een paar dagen tot een week en dan is het weer goed. Overdag doet hij dat vaker dan 's avonds trouwens.
    Gezien haar leeftijd zou het een sprong kunnen zijn (er is er een met 4,5 maand). Als het goed is gaat het vanzelf weer over

Deel Deze Pagina