angst

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door miffy11, 26 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hoi,

mijn eerste dochter is geboren met 33.1, en haar zuigreflex was niet goed ontwikkeld. door alle stress rondom de vroeggeboorte van haar ging bv geven alles behalve goed, en ben na 3 weken drama overgestapt op fles.

zij wilde niet drinken, en ik had veel pijn. tepelkloven, schimmelinfectie in mijn tepels, zat met heel veel pijn huilend te kolven. toen zij wilde drinken was door alle stress mijn melk gestopt. heb dit met medicijnen weer op gang gekregen, wilde dochter niet meer drinken.

maar omdat zij zo vroeg was geboren en bv toch het beste is wilde ik het proberen, en werd aan alle kanten (met name door het ziekenhuis personeel) gepusht om toch te kolven.
    na 3 weken huilen toch gestopt, fles gegeven en dat ging zo goed dat ze 2 dagen later naar huis mocht.

nu ben ik weer zwanger, en ging er van uit dat ook deze baby te vroeg geboren zou worden. heb vanaf het begin gezegd dat ik dat drama nooit meer wilde meemaken, alleen als het vanzelf zou gaan zou ik het doen, andes gewoon de fles.
    maar nu ben ik inmiddels 37 weken zwanger, en het lijkt er op dat mijn omgeving er nu maar vanuit gaat dat ik sowieso bv ga geven, omdat het nu in principe wel zou moeten lukken.
    maar ik durf helemaal niet! ik ben zo bang voor dezelfde pijn en drama, dat ik niet eens weet of ik het wel wil proberen.
    artikelen over bv zit ik met tranen in mijn ogen te lezen, omdat alles van de periode rond de geboorte van mijn oudste weer terug komt.
    ik wil het echt wel proberen, omdat ik weet dat het beter is, maar ik ben zo bang!

hoe kom ik over mijn angst heen?

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Allereerst gefeliciteerd met je dochter! Hoe gaat het nu? Door omstandigheden kon ik niet eerder mailen.

Als je vragen of problemen hebt, bel direct een lactatiekundige zodat ze je kan begeleiden met alle dingen waar je tegenop ziet. Hoe eerder je aan de bel trekt hoe makkelijker het is om bij te sturen.

Hoop dat alles goed verloopt of je nu BV geeft of niet, geniet van je meisje!

Ilse

Deel Deze Pagina