mijn dochter van 5 maanden heeft sinds vrijdag al de diarree en geeft ze over. sinds gister is het heel extreem ze houdt niets binnen, haar ontlasting is water met een kleurtje en stinkt vreselijk. daarnaast heeft ze geen plasluiers. ze wilt geen fruithapje geen groentehapje en de fles spuugt ze vlak erna weer uit. ze heeft geen koorts wel rode wangen. ben gister naar de huisartsenpost geweest maae die vindt haar niet doodziek,. ik wel ze slaapt alleen maar en dat in tegenstelling tot normaal want dat is ze overdag veel wakker. wie kan mij helpen en heeft dit eerder meegemaakt. naar een dokter durf ik niet meer aangezien ik word gezien als een overbezorgde moeder.
Hoi hoi, Goh wat zielig en vervelend zeg! Als het morgen niet over is zou ik toch weer naar je eigen huisarts gaan. En zoveel mogelijk vloeistof aanbieden! Steeds proberen te laten drinken! Goed opletten hoor en morgen echt even gaan als je je zorgen maakt! Beterschap!
Als ik jou was zou ik toch weer naar de dokter gaan en dan je eigen huisarts. Misschien valt het mee en is het niets bijzonders, maar wat als het dat wel is? Dan kun je jezelf wel voor je kop slaan. Bovendien ken jij je kindje het beste dus jij weet wel of er wat is. Beter 10 keer te vaak dan 1 keer te laat! Als ze niet meer plast moet je trouwens wel uitkijken dat ze niet uitdroogt. Je kunt extra drinken aanbieden, maakt niet uit wat als ze maar drinkt. Ook kun je preventief ors junior geven. Succes, ik hoop dat je meisje snel opknapt. Tymen heeft ook zoiets gehad en het is erg sneu voor je kleintje!
Zeker de dokter bellen! Als ze diaree heeft en overgeeft en weinig tot niet plast kan ze snel uitdrogen. Dit moet je echt serieus nemen en laat je niet wegsturen hoor. Veel beterschap met je meisje!
Pas inderdaad op voor uitdroging, huilt je dochter nog met traantjes? Ik zou zeker terug gaan naar de HA, jij kent je kind het beste! Als mijn dochtertje niet wilde drinken en dreigde uit te drogen dan gaven we haar om het uur wat water met een spuitje (kan je bij de apotheek halen). Sterkte en beterschap voor je meisje!
Idd jij kent je kind het beste, gewoon zelf nd huisartsen post, of HA gaan, als je echt niet vertrouwd. En idd gewoon blijven drinken geven.
Klinkt een beetje als het Rota virus, Sam heeft het 2 weken geleden ook gehad de diaree is gelig en stinkt heel erg veel spugen en niks willen eten en drinken. Als ze 24 uur geen vocht hebben gehad en geen plasluier moet je echt naar de huisarts ze drogen snel uit. Sam heeft 3 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ben benieuwd hoe het nu met jullie gaat?
Zeker naar je huisarts gaan! Neem een beetje ontlasting mee in een schoon potje dan kunnen ze dat meteen op kweek zetten. Al was het maar om jou gerust te stellen toch?Wat kan jou het nou schelen dat je een overbezorgde moeder genoemd wordt. Jij kent jouw kindje het beste en als jij denkt dat er iets niet OK is dan is dat ook zo!! Het klinkt voor mij ook erg als Rotavirus. Bas heeft het ook gehad maar dronk gelukkig wel erg makkelijk de ORS waardoor de schade beperkt blijft. De ontlasting stinkt dan echt vreselijk en is echt waterdun. Ik zou de geur echt meteen weer herkennen!
Fabian heeft het ook al sinds zondag. Ik ben al 1x bij de huisarts geweest en gisterenavond bij de dokterspost, en vandaag moet hij weer naar de huisarts voor controle of hij niet is verslechterd. Zo'n kleintje kan binnen een paar uur uitgedroogd zijn. Met dit soort dingen moet je er echt snel bij zijn hoor. Liever een overbezorgde moeder dan een uitgedroogd kind toch. Heel veel sterkte!