minder lucht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mendie, 22 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    hi meiden,

ik ben morgen 14 weken zwanger en ik merk al een aantal weken iets. t lijkt wel of ik veel minder lucht heb. moet echt vaak dieper ademhalen om genoeg lucht te krijgen en ik merk ook dat ik vaker een harde zucht uitbreng.
    herkent iemand dit? ik heb er namelijk nog nooit van gehoord en ik kan jullie wel zeggen dat t best vervelend is.

2. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

20 nov 2009
    354
    0
    16
    Mijn zus heeft dit gehad, (33 weken zwanger)
    ze is er dit weekend nog voor naar de huisartsenpost geweest en toen kreeg ze een pufje ofzo.
    Maar zij is ook wel licht astmatisch, weet niet of jij daar ook last van hebt..?

Sterkte iniedergeval!

3. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sowieso word je vaak kortademig richting het einde van je zwangerschap. In jouw geval lijkt het me wat vroeg (je baarmoeder zit dan nog niet zo hoog). Als je er last van hebt en blijft houden, gewoon even langs de huisarts.

4. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Ik herken het heel goed. Heb er mijn hele zwangerschap door last van gehad. Ene week meer last dan de andere. Ik had het idd ook al in het begin.
    Vervelend is dat he! maar als je je zorgen maakt, zal ik het gewoon aangeven bij je vk.

Succes en geniet lekker van je zwangerschap!!

5. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Ik heb het toen ik zwanger was van Celyn ook een tijdje gehad, ze konden niks vinden en het is ook vanzelf weer over gegaan, heel bijzonder, zo was het er en zo was het ook weer weg

6. Zarah C

Zarah C Lid

14 dec 2009
    57
    0
    0
    Greece
    Ik heb het sinds vorige week. In week 14 had ik er nog geen last van!

7. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ben blij dat ik niet de enige ben, maar ik vind t wel echt heel erg apart. misschien idd toch wel verstandig om t aan te geven bij de vk want ik zit me nu al druk te maken over de bevalling( weet t een beetje dom om dat nu al te doen) omdat ik denk dat ik daar dan misschien helemaal niet genoeg lucht voor heb. ook ben ik bang dat t steeds erger gaat worden. uiteraard hoeft dat natuurlijk niet, maar nu vind ik t zelfs af en toe al een beetje engig, dus laat staan als t erger wordt.

8. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Ik heb het ook wel gehad hoor. Zeker in het begin, toen een tijdje niet en het einde uiteraard weer wel. Heel vervelend want je ben na 3 stappen echt al buiten adem:$. Tenminste had ik wel. En betreft de bevalling, komt echt goed:). Ik heb sowiezo last van hyperventilatie en ook tijdens bevalling(heb dan trouwens niet door dat ik hyperventileer) en het is me toch gelukt hoor. Oerkrachten komen er dan naar boven:D

9. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    hier sinds een paar dagen ook meer en meer lanst van mijn adem. "goed" te horen dat het toch normaal is!

10. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook gehad en ook rond die weken. Het is nu weer wat minder geworden gelukkig. Dus het is denk ik wel normaal aangezien meer meiden het hebben maar als het erger word zou ik het wel even na laten kijken.

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Je hele lichaam moet harder werken, ik geloof dat je hart zelfs zomaar een kwart harder moet pompen dan wanneer je niet zwanger bent. Dus eigenlijk geen wonder dat je wel eens wat minder lucht hebt.

12. stral

stral Actief lid

6 jul 2009
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb vanaf 12 weken.Erg lastig.Doe ademoefeningen als bij hyperventilatie,help af en toe.Maar als ik ga slapen(liggend dus) kan helemaal niet ademen.
    Ik hoop heel heel erg dat het gaat over.
    Ik kan ook niet veel eten.Gelijk zelfde.Voel me lekker 's ochtends met lege maag.'S avonds de ergste.

13. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    Heel herkenbaar hoor!! mijn vk zij dat dit in het begin kan (weet niet meer waardoor ook alweer, maar dacht lichamelijke veranderingen én hormonen) dat dit meestal verder in de zwangerschap weer afzakt en op het einde terug komt door ruimte gebrek :)
    Hier is het eigenlijk niet afgezakt, maar leerde er wel mee omgaan ;) nu is een trap al een hele uitdaging, maarja me buik is ook goed gevuld :D:D en die bevalling, dat zal vast goed komen!

14. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    Ik heb het ook, eigenlijk al vanaf het begin. Volgens de gyn en longarts komt het doordat je in de zwangerschap automatisch een beetje gaat hyperventileren en door de hormonen: progesteron.

15. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    bedankt lieve meiden voor alle reacties. voel me toch echt een stuk geruster. had er namelijk echt nog nooit van gehoord dus schrok er wel een beetje van. gelukkig is t dus 'normaal'.

16. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    ik heb er ook al een aantal weken last van.
    ook die bekende diepe zuchten,dat mijn vriend aan me vraagt of er iets is,of ik boos ben:)....
    ben ook niet astmatisch ofzo,wel heb ik een vrij smal tussenstuk in mijn neus,dus verstopte neuzen is al bekend bij me,maar dit komt echt uit mijn longen...
    heb je er geen hartkloppingen bij?

17. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    nee ik heb er geen hartkloppingen bij, maar vandaag was t wel weer behoorlijk erg. ging even naar de winkelstraat hier wat nog geen 5 minuten lopen hier vandaan is en toen ik in de tweede winkel stond kreeg ik gewoon echt bijna geen lucht meer, werd misselijk, draaierig en moest dus echt heel snel naar buiten. toen kon ik nog met moeite naar de overkant strompelen om daar in een lunchroom te gaan zitten en iemand te bellen die me kon komen halen. was echt best eng en voel me nu nog steeds blegh.

18. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    jeetje zeg,dat is niet niks:$..
    ik heb altijd iets van een liga en wat ranja bij me,mocht ik me even niet lekker voelen,dan wil dat nog weleens helpen.
    i
    veel sterkte zeg,liefs peet

Deel Deze Pagina