Hey mensen, Heb sinds een paar dagen nogal weinig symptomen. Ben voor de geruststelling wat posts erover gaan lezen, en volgens mij komt het op het volgende neer: - Een miskraam gaat ALTIJD gepaard met pijn en bloedverlies - Een missed abortion gaat MEESTAL gepaard met normale zw. symptomen Oftewel, als je plotseling minder symptomen hebt, maar ook geen (abnormale) pijn en bloedverlies, hoef je je eigenlijk weinig zorgen te maken. Want bij een missed abortion blijven de symptomen juist wel aanwezig. Is het nu heel kort door de bocht?
Het is heel normaal dat je de ene dag/week meer last hebt van symptomen dan de andere keer. Je kan weken misselijk zijn en dan opeens een dag niet bijvoorbeeld. Zo lang je geen krampen en bloedverlies hebt, hoef je je geen zorgen te maken.
Ik weet niet wat de symptomen zijn als het mis gaat (behalve bloed ; maar ook dat zegt niet gelijk dat het mis is) , maar gezien de duur van je zwangerschap is het heel normaal dat je minder tot geen klachten hebt. Bij sommige begint deze periode pas na 12 of 16 weken, maar bij anderen ook wat vroeger. Nu is het wachten tot je je kindje gaat voelen (rond de 20 weken) en je dus weer wat geruststelling krijgt omdat je je kindje voelt, want verder heb je kans dat je weinig merkt van je zwangerschap.
Na 10 weken nemen de symptomen meestal af. Daarvoor kan het ook nogal schommelen. Oftewel, opeens minder symptomen hoeft geen raden zijn voor paniek. Maar een miskraam volgt meestal niet direct. Het kan zijn dat eerst je HCG afneemt en daarmee je symptomen verdwijnen en dit dan eindigt in een miskraam. Dat ben ik wel vaker tegengekomen op dit forum. Maar vaker betekent opeens verandering in je symptomatische klachten niets.
ik heb ook bijna geen symptomen meer en heb voor de zekerheid de verloskundige gebeld. ik kan daar om 11.15 uur terecht voor een echo.
Ik had ook de ene dag wel symptonen en dan weer paar dagen niet. In het begin was ik helemaal niet misselijk, toen soms en nu elke ochtend.
Ik herinner me vooral van mijn zwangerschap die leidde tot een miskraam dat ik me niet kon voorstellen dat ik na 9 maanden een baby zou hebben. Ik voelde me ook niet echt zwanger, terwijl ik wel goede testen had. Het was dus meer het gevoel dat zei dat er iets niet goed zat.