Minder symptomen - geen reden tot paniek?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door verona, 22 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verona

verona Lid

18 jan 2010
    31
    0
    0
    Hey mensen,

Heb sinds een paar dagen nogal weinig symptomen. Ben voor de geruststelling wat posts erover gaan lezen, en volgens mij komt het op het volgende neer:

- Een miskraam gaat ALTIJD gepaard met pijn en bloedverlies
    - Een missed abortion gaat MEESTAL gepaard met normale zw. symptomen

Oftewel, als je plotseling minder symptomen hebt, maar ook geen (abnormale) pijn en bloedverlies, hoef je je eigenlijk weinig zorgen te maken. Want bij een missed abortion blijven de symptomen juist wel aanwezig.

Is het nu heel kort door de bocht? ;)

2. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Het is heel normaal dat je de ene dag/week meer last hebt van symptomen dan de andere keer. Je kan weken misselijk zijn en dan opeens een dag niet bijvoorbeeld.
    Zo lang je geen krampen en bloedverlies hebt, hoef je je geen zorgen te maken.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik weet niet wat de symptomen zijn als het mis gaat (behalve bloed ; maar ook dat zegt niet gelijk dat het mis is) , maar gezien de duur van je zwangerschap is het heel normaal dat je minder tot geen klachten hebt.
    Bij sommige begint deze periode pas na 12 of 16 weken, maar bij anderen ook wat vroeger. Nu is het wachten tot je je kindje gaat voelen (rond de 20 weken) en je dus weer wat geruststelling krijgt omdat je je kindje voelt, want verder heb je kans dat je weinig merkt van je zwangerschap.

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Na 10 weken nemen de symptomen meestal af. Daarvoor kan het ook nogal schommelen. Oftewel, opeens minder symptomen hoeft geen raden zijn voor paniek.

Maar een miskraam volgt meestal niet direct. Het kan zijn dat eerst je HCG afneemt en daarmee je symptomen verdwijnen en dit dan eindigt in een miskraam. Dat ben ik wel vaker tegengekomen op dit forum. Maar vaker betekent opeens verandering in je symptomatische klachten niets.

5. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    ik heb ook bijna geen symptomen meer en heb voor de zekerheid de verloskundige gebeld.
    ik kan daar om 11.15 uur terecht voor een echo.

6. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik had ook de ene dag wel symptonen en dan weer paar dagen niet. In het begin was ik helemaal niet misselijk, toen soms en nu elke ochtend.

7. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik herinner me vooral van mijn zwangerschap die leidde tot een miskraam dat ik me niet kon voorstellen dat ik na 9 maanden een baby zou hebben.
    Ik voelde me ook niet echt zwanger, terwijl ik wel goede testen had.
    Het was dus meer het gevoel dat zei dat er iets niet goed zat.

8. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    bij de een is het zo anders dan bij de anders....het is meestal afwachten.

Deel Deze Pagina