radeloos betreft slapen peuter van 3,5.

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by MamavEsmee, May 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee is altijd een goede slaper geweest, je legt haar in bed en je hoort haar niet.

Tot zo'n 1,5 maand geleden sliep ze tussen de middag ook nog zo'n 1,5 uur.

Doordat ze in de avonden ging lopen " spoken" besloten om haar maar wakker te houden zodat ze vermoeider zou zijn en zou slapen.

Maar sinds het middag slaapje er af is is het hier drama. Ze wordt tussen de 2-8 keer per nacht wakker. Vannacht bijv heeft ze vanaf kwart voor 12 tot 2.00 liggen huilen, jammeren ( af en aan) in bed. Om gek van te worden.

Wanneer we naar haar toe gaan zegt ze dat ze niet moet huilen, maar aangeven waarom ze huilt kan ze niet.

Dromen lijkt me sterk want dan zou het niet gemiddeld zo'n 5 keer per nacht zijn toch?

Wij zijn doodop..

Esmee oogt zelf in de ochtend wel uitgeslapen, echter na de lunch is ze tot het avondeten niet te genieten, jammeren, klagen, huilen.

Ik denk dat ik haar bedje vanavond maar anders neer zet. Je hoort wel eens van stralingen etc.

Iemand ervaring met melatonine?

2. sam

sam Fanatiek lid

Sep 11, 2005
    1,543
    0
    0
    Melatoniene kan je volgens mij alleen op recept krijgen, moet je wel zelf betalen.
    Hier een meisje van 5 wat iedere nacht zo'n 2 tot 6 keer wakker word. En dat is nu al bijna 2 jaar zo, ik ben er echt aan gewend. Ben soms echt heel moe, als ik het dan echt ff niet meer trek ga ik terug als ik haar naar school heb gebracht.
    Sinds een paar dagen tekenen we het op papier voor haar uit, en dat lijkt te werken. Ze is nu veel minder vaak wakker en eergister zelfs helemaal niet pfffff wist niet wat me overkwam.

Heel veel succes

3. MamavEsmee

Het is wel een meisje wat erg onzeker kan zijn en alles in zich op neemt. Volgens mij verwerkt ze ook heel veel in haar slaap.
    Wat heftig dat je dochter zo vaak en zo lang als slecht slaapt.. Ik kan niet terug als ze naar school is, werk dan en heb natuurlijk genoeg andere dingen te doen. En Esmee gaat nog maar 2 ochtenden naar de psz. Geeft jou dochter aan waarom ze zo slecht slaapt?!

Ik weet dat vsm ook druppels voor het slapen heeft.

4. 79mama79

79mama79 Fanatiek lid

Jan 16, 2010
    1,459
    0
    0
    Hier is het altijd al zo geweest helaas. Wij gebruiken de pilletjes van vsm. Maar alleen in drukke periodes want dan is het nóg erger! Alleen hou ik nu mn hart al vast voor als ze straks naar de basisschool gaat.... Ik verwacht nl niet dat ze over een half jaar opeens wel goed gaat slapen, aangezien ze dat al ruim 3 jaar niet doet ;)

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik geef mijn zoon ook sinds een tijdje melatonine. Hier is het een wondermiddel. Ik koop zo'n potje bij de drogist...10 euro voor 500 pilletjes geloof ik. Daarvan geef ik hem er iedere avond 5. Dat is een halve gram, en dan slaapt hij als een roos.
    Ik weet nu eigenlijk niet meer of dat nog steeds van de melatonine komt, want ik heb het nog niet aangedurfd om een nachtje zonder te doen :) Ik gebruik het zelf ook en ik slaap er echt perfect op.
    Ik zou zeggen: probeer het gewoon eens, want kwaad kan het niet.

6. kikker2

kikker2 Bekend lid

Jun 8, 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Hier ook na een aantal jaren worstelen met het slapen, we zijn melatonine gaan gebruiken, van LeefVitaal (gewoon bij de drogistte koop ) ze krijgt er 3 a 4 per dag, na het avondeten en binnen een half uur wordt ze slaperig, heeft ze het niet gehad, gaat ze weer lopen spoken.
    De reden dat je dochter 's nachts iedere keer wakker wordt kan zijn, dat ze juist te moe is, teveel prikkels heeft gehad.
    Waarom laat je haar na het middageten niet een uurtje op haar kamer spelen (niet te veel speelgoed op haar kamer) zodat ze wel de rust krijgt, en niet afgeleid door allerlei dingen die om haar heen gebeuren.

7. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Toen hier de jongste ook geen middagdutje meer deed, sliep hij de nachten ook slecht. Dit heeft ook wel even geduurt en nu slaapt hij heel snel in en de nachten door. :)
    Soms, dit is dan op de woensdag als ik moet werken en oma is er, dan legt me moeder hem nog op bed, met als gevolg dat hij s'avonds om 10uur nog wakker is en slecht slaapt s'nachts.

Nu heeft ze natuurlijk een hele dag om te verwerken en dat moet dan allemaal in de nacht gebeuren en daar kan ze onrustig van slapen.
    Je zou het met melatonine kunnen proberen, het is een lichaamseigenstof, maar ik denk dat het een kwestie van tijd is.

Melatonine helpt bij het inslapen, dus je hebt kans dat ze de nachten dan gewoon blijft komen.

sterkte ermee.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier nog een slecht slapende 3,5 jarige. Iedereen denkt dat het de baby is die niet doorslaapt: hij hij slaapt perfect en onze dochter spookt sinds ze bijna 3 is. Tot november was ze een perfecte slaper die netjes sliep van 20:00 tot 8:00.

De enige die er geen last van heeft is babyzoon die slaapt er als enige dwarsdoorheen. Dochter kan ook niet vertellen waarom ze huilt/jammert en echt contact krijg je ook meestal niet met haar. Soms is ze wel wakker en wil in ons bed (mag niet), papa kusje geven, plassen. We worden er soms ook knetter van als het al de 3de keer is in een nacht.

De dagen als ze zo spookt zijn ook niet heel gezellig, ze is ontzettend moe, maar als ik haar laat slapen dan slaapt ze niet voor 22:00 uur. En dat vinden wij dan weer minder, ze zal er vanavond wel rond 19:00 uur inliggen. Vannacht was het weer goed raak terwijl het daar voor al 3 dagen goed ging (niet spoken of hooguit 1 keer).

9. laika10

laika10 Actief lid

Jul 28, 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Ik zou niet naar pilletjes oid grijpen. Ik snap dat het voor je zelf erg aantrekkelijk is om een pilletje te geven, maar voor je dochter is het geen oplossing. Wat kikker zegt, laat haar 's middags even een uurtje rustig zijn, in de zin van rustig spelen op haar kamer, even rustig een boekje lezen of gewoon even op bed zitten een half uurtje. hoeft ze niet te slapen, maar heeft ze even een beetje rust.

Misschien is ze toch nog niet helemaal toe aan de hele dag wakker zijn, je zegt dat ze 1.5 uur sliep overdag, waarom laat je haar niet drie kwartier even slapen oid?

Melatonine is idd een lichaams eigen stof, maar door kunstmatige toevoeging van deze stof dmv pillen gaat het lichaam dit zelf in mindere mate aanmaken ( het lichaam wordt "lui") en zal het dus steeds moeilijker worden om het eenzelfde hoeveelheid in slaap te komen.

10. MamavEsmee

Ik ben ook niet iemand die meteen naar pilletjes grijpt hoor, maar als je moe bent dan lijkt alles goed.;)

Vanmiddag Esmee voor een uur naar bed gedaan, ze wou eerst niet, na ene verhaaltje gelezen te hebben is ze toch lekker gaan liggen en heeft zo'n 30 minuten geslapen. Ze is nu een stuk gezelliger als afgelopen weken de middagen.

Vanavond voor het naar bed gaan ook niet te veel prikkels/spannende dingen, lekker douchen, boekje lezen en slapen. Gelukkig is inslapen geen probleem, het lijkt wel of ze na de rem slaap moeilijk weer in slaap komt.

Ik ga vanavond de 3 stappen regel van Super nanny toepassen. Dus 1ste keer zeggen m het is bedtijd, je gaat nu slapen. De 2e keer alleen zeggen bedtijd. De 3e keer niets, geen water oid. Na de 3e keer 20 minuten laten jammeren.

Laat het jullie morgen weten.

11. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,822
    4,198
    113
    Hier hebben wij die periode ook gehad. Nou ja periode, duurde 1.5 jaar. Wel 8 tot 10x per nacht.
    Na van alles te hebben geprobeerd zijn we bij de HA terecht gekomen. Meisje is een nachtje openomen en geobserveerd.
    Daaruit bleek gewoon dat ze continue van zichzelf wakker werd omdat ze waanzinnig onrustig was.
    Ze sliep toen niet meer overdag (met 17 maanden) en daardoor moest ze ineens de hele dag in de nacht verwerken en daardoor was ze zo onrustig.
    We hebben toen een rustgevens drankje voorgeschreven gekregen en dat heeft supergoed geholpen.
    Na een maand of 4/5 zijn we gaan afbouwen en inmiddels slaapt ze al maanden zonder medicatie.

12. sam

sam Fanatiek lid

Sep 11, 2005
    1,543
    0
    0
    Sam weet zelf niet waarom ze zo vaak wakker is. Maar moet wel zeggen bij Sam is er wel meer aan de hand dus dat is dan lastig om te achterhalen waar het vandaan kan komen. Ze zit op een mkd en daar gaat ze na de boterham ook rusten, meestal slaapt ze nog zo'n 1.5 uur. En dan zul je denken dan doe je dat toch niet meer. Maar dan word het s'nachts dus nog erger. Dus zij gaat s'middags zeker nog even slapen. En dat wil ze meestal zelf ook wel. Anders valt ze op de bank in slaap!

Ik zal het de volgende keer eens aan de kinderarts vragen of ik evt pilletjes mag geven.

13. MamavEsmee

Vind het fijn om herkening te lezen. Hopenlijk wordt het bij jullie ook allemaal ooit beter. Ik kan nu gelukkig weer positief zijn, vanmorgen was ik er poepie chaggie van. Esmee vroeg ook, ben je boos!

14. MamavEsmee

Onvoorstelbaar. Ze heeft geslapen van 18.30 tot 7.15 vanmorgen. Heb er geen 1x gehoord.

Ze zei vanmorgen zelf, Esmee doet niet huilen he?! Slimmerd.

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

@mamavEsmee: en hoe is het verder gegaan met slapen? Hier gaat het nml ook weleens een nachtje goed.

Ik moet straks met babyboy naar het cb, over hem heb ik niets te vragen, denk dat ik dochters gespook `s nachts maar eens ga bespreken. We worden er stapeldol van!

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik dacht altijd dat na de nachvoeding je nachtrust vanzelf weer kwam :)
    Hoe naïef... :D

17. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat dacht ik ook altijd :D
    Als ze 17 zijn gaan ze stappen...lig je daar weer 's nachts wakker van ;)

18. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter slaapt ook heel erg slecht. Zowel inslapen als doorslapen. Met tijden heeft ze dat ze veel wakker wordt 's nachts en dan ontzettend boos is. Dan mag ik haar niet eens troosten, zo boos is ze dan. Soms had ze ook wel eens wat verhoging 's nachts maar dat was dan overdag altijd weer over. Ik dacht dat ze nare dromen had ofzo, blijkt ze steeds terugkerende oorontstekingen te hebben. Ik voel me zo stom dat ik dat niet eerder door heb gehad :). Maar nu krijgt ze buisjes, ik hoop dat ze daarmee ook beter gaat slapen.

19. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,822
    4,198
    113
    Dat was hier nog erger........... meisje had met 6 weken geen nachtvoeding meer en sliep toen van 10 tot 7 en dan weer door tot 10.
    Wij dachten dus naief genoeg dat we de dans geheel ontsprongen waren. Voor die gedachten zijn we afgestraft. Tussen 14 en 25 maanden heeft ze niet 1 nacht doorgeslapen ;)

Share This Page