hoi meisjes, sinds vorige week maandag heb ik last van menstruatiepijn, eigenlijk aanhoudend, donderdag op controle geweest bij de VK en die zei dat dit geen kwaad kan, dat het een voorbereiding is van de baarmoeder op de bevalling binnen een paar weken. Nu is het sinds vandaag echt verergerd, elke inspanning die ik doe, geeft achteraf zo die enorme zeurderige menstruatiepijn dat doortrekt naar mijn onderrug. zouden jullie toch es naar de kliniek gaan om aan monitor te gaan liggen of gewoon afwachten? ik heb geen bloeding, vruchtwaterverlies ook niet, mss toch gewoon het voorbereiden, maar dat is bij mij dan toch wel hevig! De baby beweegt wel heel fel, mss geeft dat ook wel die pijn en harde buiken? Wat denken jullie?
Ik herken t ook.. en dan vooral dat t naar mn rug trekt en aan houd.. morgen ga ik op controle dus vraag ernaar.. k lees even mee.. misschien dat anderen t herkennen. kzie dat je in buurt woont tenminste aalst bij brakel?
hey, Ik denk het wel e, Aalst, niet ver van Ninove en die kanten... Laat morgen dan weten wat ze bij jou gezegd hebben e.. Groetjes
nou hier niets veranderd.. waarschijnlijk gewoon wat oefeningen van de baarmoeder.. moed houden.. voor je t weet is t zover. wat bedoel je met ninove?
Dus het is gewoon ter voorbereiding, dacht ik wel, de echte bevalling begint met regelmatigere weeën denk ik. Ja, ken je Ninove niet? is ook in O-vlaanderen
o nee. haha je heb hier ook een aalst vandaar... ja t is gewoon het oefenen. nog eventje sgeduld.. is soms moeilijk
ik denk dat het aan het rommelen is daarbeneden!! Dit kan een paar weken duren maar het kan ook een begin zijn van de bevalling...spannend....
ja amai, ik wist niet dat dat kon zo fel en lang al op voorhand last. vanmiddag heb ik hier thuis verschillende dingen gedaan, en daar was die pijn achteraf weer, en buvooroverbuigen is al helemaal uit den boze, dan spartelt hij precies tegen en laat zich dan nog meer voelen. ik moet eerlijk zeggen: naar mijn gevoel denk ik niet dat ik de 40 weken haal. ik heb sinds een paar weken gezwollen vingers, maar sinds paar dagen zijn die ook pijnlijker, vooral bij het buigen en strekken, zo gewrichtspijn, zou dat een teken kunnen zijn ook?
hmmm veel vocht vasthouden dus.... Heb je last van hoofdpijn, misselijk.....ik zou eens je bloeddruk laten checken meid...
ja maar dat is normaal, bloeddruk is altijd goed, zeker niet te hoog. ach ja, moet geduld hebben zeker..
haha ik weet het....maar het kan nog wel even duren... Maar het gebeurt altjd wanneer je het t minst verwacht meid...let maar op!! Succes alvast!
En eigenlijk is het goed dat je al zó'n last van menstruatiepijn hebt, dan is je baarmoeder zich heel goed aan het voorbereiden en heb je kans dat de bevalling straks veel vlotter gaat!
Gisteravond dacht ik toch wel eventjes dat het échte werk begon, vooral in mijn rug dan, een uur aan een stuk toch vrij regelmatig rugweeën gehad dat doortrok naar mijn buikie. Na dat uurtje was het voorbij, vandaag wel af en toe zeurderige onderbuik gehad. Ons ventje bereidt zich alvast goed voor denk ik!
neem trouwens alle rust de je nu pakken kan voor als het begint!! Ik ben beide keren in de nacht bevalen....pff dan heb je altijd een hele tijd nodig om bij te komen
Pijn die opkomt of erger wordt bij inspanning, zijn geen weeën maar harde buiken oftewel 'braxton hicks contracties'. Die kunnen heel gemeen pijn doen, maar rustig aan doen en iets van een warme kruik of een douche kan je helpen. Ze helpen wel mee; het is een soort training voor je baarmoeder... Sterkte met de laatste loodjes!
rusten doe ik wel veel hoor, want ik sta moe op eingelijk, dat kleine ventje neemt toch wel veel energie de laatste weken. hij beweegt 's nachts ook heel voel, buik gaat van hier naar daar, en ik kan daar niet zo goed van slapen, misschien ook dat ik me daarmee zo moe voel overdag. of ja, gewoon de laatste loodjes.