Tuit - of rietjesbeker??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Revolucia, Dec 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Revolucia

Revolucia Actief lid

Apr 10, 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Vorige week was ik bij familie.. zie ik mn net 2 geworden neefje met een flesje limonade rondwandelen. Hmm... geen gezicht dacht ik (ieder zn mening hoor, maar dat was mijn gedachte) en ik heb direct een tuitbeker en een rietjesbeker aangeschaft!

Mooie gedachte.. nu de uitvoering nog. :D Mevrouw weigert er namelijk uit te drinken! Ze snapt wel hoe het moet, af en toe neemt ze een slokje.. maar over het algemeen zit ze er gewoon mee te spelen en naar te kijken met een blik van: "je denkt toch niet dat ik hieraan ga beginnen".

Eindstand: een chagrijnig kindje met dorst en een moeie mama die het toch maar weer in een flesje kiept (wat met 3 seconden leeg is). Wat denken jullie: gewoon blijven aanbieden en consequent zijn of is ze er gewoon nog niet aan toe?

2. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2009
    2,012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Wij zijn al even bezig met de open difrax beker...gaat super echt aan raden...

en bij een rietje moet je volgens mij op haar hand zuigen ofzoiets voordat ze dat door hebben toch? Er was iig iets waardoor je ze het kon laten leren....succes!

3. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hoi

Het duurt gewoon even voor ze het doorheeft maar komt goed hoor. Ik denk dat het ongeveer 2 maanden heeft geduurd voordat mijn zoontje goed dronk uit een tuitbeker of rietjesbeker en nu weet hij niet beter.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is een kwestie van oefenen. Waarom zet je niet gewoon een beker neer met water. Dan kan ze lekker in haar eigen tempo oefenen. Niet teveel ander drinken geven (anders heeft het natuurlijk geen zin).

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,309
    36,175
    113
    Mijn zoontje snapte een rietjesbeker ook niet, maar een gewone beker ging vrijwel direct probleemloos, waarom probeer je dat niet eens?

6. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Mijn zoontje wilde ook niet uit een tuitbeker (avent) drinken. Toen heb ik bij de trekpleister een tuitbeker (disney) met een silicone zachte tuit gekocht (lijkt een beetje op een flessenspeen) Daar wilde hij wel uit drinken. Waarschijnlijk vond hij de overgang van zachte flessenspeen naar harde tuit te groot. Nadat hij gewend was aan die zachte tuit kon hij ook goed uit een harde tuit drinken. Misschien een tip?

7. Wen26

Wen26 VIP lid

Jun 16, 2007
    12,487
    0
    36
    Gewoon blijven proberen, komt vanzelf... is natuurlijk ook even wennen ineens zo'n andere beker ;)

Ik vind 't trouwens ook geen gezicht hoor die peuters met een flesje!
    Onze dochter heeft alleen haar melk uit een flesje gedronken, andere dranken meteen uit een tuitbeker/rietjesbeker.

Misschien kun je dus beginnen met alleen de andere drankjes uit de rietjesbeker te doen? Dus gewoon melk nog uit het oude vertrouwde flesje... Ik had de rietjesbeker gewoon altijd binnen handbereik en daar dronk ze dan ook zo nu en dan een slokje uit, das dan toch al snel een hele beker op een ochtend en een hele beker op een middag. Dan de 3 flesjes melk er nog bij (neem aan dat je dochter er nog 3 krijgt?), dan is dat genoeg vocht hoor.

Succes!

8. Lady C

Lady C Bekend lid

Jan 19, 2007
    516
    1
    18
    Mijn oudste snapte eerst ook het rietje niet. Toen heb ik een pakje sap geprobeerd. Ik kneep er in waardoor het drinken in zijn mond kwam. Binnen een paar tellen had hij door hoe hij aan het rietje moest zuigen.
    Maar geen haast hoor (ook al vindt het CB dat ze alles gister al hadden moeten kunnen en zodra ze inderdaad zo snel zijn, zijn ze ineens te snel...:( ;)). Ze leren het heus wel.

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    oefenen inderdaad. Hier ging het ook niet meteen.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn zoontje snapte het wel, maar dronk een paar slokjes max. De fles was toch veel makkelijker..

Uiteindelijk bij 16-17 maanden besloten dat het wel genoeg was, toen helemaal geen flessen meer aangeboden en toen dronk hij op dag 2 netjes uit de (tuit) beker. Maar ik zou het met 10 maanden nog gewoon af en toe aanbieden, Dat "dwingen" kan altijd nog wel, als ze het niet door mocht krijgen.

11. Mijn zoon snapte juist met 9 mnd al wel de werking van de rietjesbekers.
    Maar op de een of andere manier vertikt hij het nog steeds uit een gewone tuitbeker te drinken..

Ik vind peuters met flesjes ook geen gezicht hoor..

12. Revolucia

Revolucia Actief lid

Apr 10, 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Thnx voor de reacties! Ik doe het nu zoals iemand hier al zei: water en diksap krijgt ze uit de rietjesbeker (die tuit gooit ze helemaal gelijk weg) en de melk nog lekker uit de fles..

Zal vanzelf wel goedkomen... alle begin is moeilijk zeggen ze he? :D

Share This Page