Moet ik me laten onderzoeken? Testje doen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by rus05, Nov 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi verloskundigen,

Graag jullie advies over het volgende: Ik heb al een kindje (makkelijk zwanger geworden, wel pas laat positief getest) en slik sinds ongeveer een jaar de pil niet meer (in die periode seks met condoom gehad) en heb een vrij regelmatige cyclus van rond de 31 dagen. Afgelopen maand hadden we besloten om voor een tweede kindje te gaan:
    - 7 oktober eerste dag van de laatste menstruatie
    - op 22 oktober dacht ik eisprong gevoeld te hebben (flitsende stekende pijn aan rechterkant, was vrij snel weer over)
    - vanaf ongeveer een week erna voelde ik me anders dan anders (zo voelde ik me bij mijn eerste ook)
    - zaterdag 2 november heb ik de hele dag in bed gelegen, voelde me ontzettend ziek: buikpijn en rugpijn (voelde als ongesteld moeten worden maar dan 10 keer zo pijnlijk), kortademig, hartkloppingen en opgezette borsten
    - maandag 4 november ben ik begonnen met wat bloed te verliezen, dagen eerder dan mijn NOD had moeten zijn: verlies nauwelijks bloed in inlegkruisje, alleen bij het plassen, helder rood

Ik bloed nu nog steeds een beetje maar het is dus veel eerder begonnen dan gebruikelijk, ik heb ongekende pijnen gehad die ik normaal gesproken nooit heb voordat ik ongesteld moet worden; en, daarom schrijf ik nu eigenlijk, ik heb nog steeds een zeurend gevoel in mijn onderbuik en schaambot.

Wat moet ik nu doen? Er toch maar een testje op wagen? Verloskundige bellen om om advies te vragen (eventueel een inwendige echo)? Het is pas ons eerste ronde dus ben niet wanhopig om per se meteen zwanger te willen zijn; maar ik maak me een beetje ongerust omdat het allemaal erg anders is dan anders. Alvast bedankt voor jullie advies,

Groetjes, Rus05

2. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi verloskundigen,

Als het kan, zou ik heel graag nog een antwoord krijgen op mijn vraag. Ik zag dat allemaal vragen die later gesteld zijn al beantwoord zijn, vandaar dat ik nog maar even een reactie plaats. Alvast bedankt!

groetjes Rus05

Share This Page